Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

Το "μεροκαματο" να βγαινει ....

Λαζόπουλος: Ο «μαέστρος» που αναπαλαιώνει την καπιταλιστική παρακμή






O  Λάκης Λαζόπουλος  εστω κ αν στην αρχή της καριέρας του «δανείστηκε» πολλά στοιχεία απ’τον Χάρρυ Κλυνν, είχε μια συνεπέστατη πορεία στον χώρο της κωμωδίας κ της σάτιρας, φτάνοντας στο απόγειό του με τους «Δέκα μικρούς Μήτσους». Όλα αυτά όμως συνέβαιναν στο τέλος του 20ου αιώνα, τώρα πια ο Λαζόπουλος του σήμερα δεν έχει καμία σχέση με αυτόν του χθες.

Το Αλ Τσαντίρι Νιουζ ξεκίνησε ως μια προέκταση του δελτίου ειδήσεων που διάβαζε ο«Γύφτος» στους Μήτσους, σύντομα όμως εξελίχθηκε σε ένα είδος one man show του. Το concept πλέον είναι πολύ συγκεκριμένο: Live κ μπροστά σε ένα σχετικά πολυπληθές κοινό, ο Λαζόπουλος σχολιάζει την επικαιρότητα, παρεμβάλλοντας συχνά πυκνά βιντεάκια (σύμφωνα με την «σχολή» που καθιέρωσε ο Θέμος Αναστασιάδης). Το δεύτερο μέρος είναι καθαρά μουσικό με τον Λαρισαίο κωμικό να τραγουδάει (μόνος ή με την βοήθεια special guest) διάφορα σουξέ- κυρίως από τον χώρο του λεγόμενου «έντεχνου»..
Ο Λαζόπουλος του 2010 έχει κάποια «κολλήματα». Κατ’ αρχήν πάσχει σε υπερθετικό βαθμό από μια αρρώστια της εποχής, την λεγόμενη «νεολαγνεία». Για αυτόν, οτιδήποτε λένε, οτιδήποτε κάνουν οι νέοι, είναι σωστό κ πρέπει να αποτελεί παράδειγμα για όλους εμάς τους «μεγάλους». Το Αλ Τσαντίρι κατακλύζεται από βίντεο με αγοράκια κ κοριτσάκια που αραδιάζουν ασύλληπτες κοινοτοπίες τις οποίες ο Λαζόπουλος ακούει εκστασιασμένος, προκαλώντας το κοινό του να τις χειροκροτήσει.
Οι πολιτικές θέσεις του Λαζόπουλου;. Τυπικά είναι αριστερός. Υιοθετεί εν λευκώ τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ακόμα κ του Αντιεξουσιαστικού χώρου (κάτι αρκετά οξύμωρο, όχι μόνο λόγω των δυσθεόραστων αμοιβών του, αλλά κ λόγω των εξαιρετικών σχέσεών που διατηρεί στην προσωπική του ζωή, με την αφρόκρεμα της ελληνικής πολιτικής κ οικονομικής εξουσίας),ενώ επιτίθεται όποτε βρει ευκαιρία στο ΚΚΕ.
Το πιο παράξενό όμως στο Αλ Τσαντίρι Νιουζ είναι πως, ουσιαστικά, δεν πρόκειται για αμιγώς χιουμοριστική εκπομπή. Στο μεγαλύτερο διάστημά της ο Λαζόπουλος απλώς απευθύνεται στην κάμερα «συζητώντας» τα πολιτικά δρώμενα. Το δε χιούμορ του σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «πρωτοποριακό» ή «ανατρεπτικό» αφού περιλαμβάνει ως επί το πλείστον παλαιομοδίτικα ανέκδοτα για πεθερές κ γυναίκες που περιμένουν τον σύζυγο με τον πλάστη στο χέρι καθώς κ μπόλικη σκατολογία. Μια προσεκτική ματιά δείχνει πως (με εξαίρεση κάποιες χαζογκόμενες που προφανώς θα γελούν πολύ στην ζωή τους γενικότερα) το κοινό στο στούντιο μάλλον βαριέται με κάποιους να χαμογελούν αμήχανα κ άλλους να στέλνουν sms προς άγνωστη κατεύθυνση.
Φυσικά στα λεγόμενα του οι λέξεις καπιταλισμός, ταξικοί αγώνες κλπ δεν υπάρχουν. «Κρύες» ατάκες κ σεξουαλικά υπονοούμενα συμπλήρωναν το μενού της εκπομπής του .. ενώ δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα στην αβάντα που έκανε στο κόμμα της Κουμουνδούρου  Με τα βέλη του στραμμένα κυρίως στη συγκυβέρνηση, χωρίς να αφήσει απ’ έξω το ΚΚΕ, που το παρουσίασε με το σήμα του Amber Alert κ την ένδειξη «κόμμα 96 ετών αναζητείται».Η κριτική του στο ΚΚΕ, εντοπιζόταν κυρίως στο σημείο, ότι αποφεύγει να χτυπήσει αυτήν την κυβέρνηση που καταπιέζει με τρόπο σαδιστικό τους πολίτες.
Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: που οφείλεται η τρομακτική επιτυχία του «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» το οποίο εξακολουθεί να σημειώνει εκπληκτικές επιδόσεις στο στίβο της τηλεθέασης; Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή: Ο Λαζόπουλος δίνει στον Έλληνα αυτό που χρειάζεται,του λέει αυτό ακριβώς που θέλει ν’ακούσει. Στο Αλ Τσαντίρι, ο μέσος Έλληνας παρουσιάζεται ως ένας εργατικός μεροκαματιάρης, ένας πανέξυπνος καταφερτζής, ένας αγαθός άνθρωπος που αγαπάει όλο τον κόσμο, αλλά όλος ο κόσμος τον μισεί. Ένας πάμφτωχος κ αδικημένος άγιος που πληρώνει πάντα το σφάλματα των άλλων .Των κακών πολιτικών. Των κακών ξένων. Τελικά,ο αποχαυνωμένος Έλληνας τηλεθεατής έχει ανάγκη από στήριξη κ όχι από χιούμορ. Ξεπεσμός; Όχι, ο Λαζόπουλος δεν έχει ξεπέσει. Ο Λαζόπουλος έχει κάνει μια συγκεκριμένη επιλογή για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Κ αυτό είναι το χειρότερο…
Η ΑΣΤΙΚΗ ιδεολογία προσπαθεί αδιάκοπα κ με κάθε τρόπο να ναρκώσει την κοινωνία με ανοσοποιητικές ουσίες. Η σκανδαλολογία είναι ένα τέτοιο ανοσοποιητικό θεραπευτικό μέσο. Φετιχοποιεί τα άτομα κ εμφανίζει την κοινωνική σήψη κ διαφθορά ως έργο ατομικό.Έτσι οι ευθύνες αναζητούνται στα «κακά» πρόσωπα, στους «ανέντιμους» κ όχι στην οικονομική κ κοινωνική οργάνωση κ στους θεσμούς. Δηλαδή το αίτιο αναζητείται στο σύμπτωμα κ το σύμπτωμα μετατρέπεται σε αίτιο.
Σε ιδεολογικό επίπεδο, η γλώσσα της σκανδαλολογίας λειτουργεί σαν εμβόλιο: Ομολογεί τα τυχαία κ πιο κραυγαλέα ελαττώματα του συστήματος κ των θεσμών του για να συγκαλύψει καλύτερα τα βασικά ελαττώματα. Δηλαδή με μικρές δόσεις απ’το αναγνωρισμένο κακό ανοσοποιεί το σύστημα κ το προστατεύει απ’τον κίνδυνο μιας γενικευμένης αμφισβήτησής του. Έτσι, ο αφηρημένος καταγγελτικός λόγος (σκανδαλοθηρικός κ ηθικολογικός) ταριχεύει την καπιταλιστική σήψη κ αναπαλαιώνει τα υλικά της. Καταγράφει κ καταγγέλλει εξωτερικά συμπτώματα της σήψης για να αποκρύψει την ολική σήψη της καπιταλιστικής κοινωνίας. 
Ένας «μάγος» αυτού του λόγου είναι ο Λαζόπουλος. Ενας «προφήτης» των «Νέων Ιδεών» κ «αξιών» της καπιταλιστικής φιλοσοφίας. Καταγγέλλοντας τα κραυγαλέα συμπτώματα της καπιταλιστικής σήψης κ «βλακείας» (αυτά που καταγγέλλουν πλέον όλοι) ενώ ταυτόχρονα υιοθετεί όλα τα νέα κυρίαρχα ιδεολογήματα κ τις «πρακτικές» ισοπέδωσης ιδεών, πολιτισμών κ ανθρώπων, καταφέρνει να παράξει ένα ιδεολογικό μείγμα από αλήθειες, ψέματα κ παραπλανητικά, λαϊκίστικα τρικ. Είναι το πολυπολιτισμικό χωνευτήρι. Αποκαλύπτει εξωτερικά συμπτώματα της καπιταλιστικηςς παθογένειας πασίγνωστα σε όλους (έτσι γίνεται αποδεκτός κ πουλάει) κ ταυτόχρονα προπαγανδίζει την νοοτροπία που τα συγκαλύπτει: εξυγιαντικά παραμύθια, μύθους του «αντιρατσισμού» κ του «αντιεθνικισμού», ηθικολογικά κλισέ κ άλλα.
Οι μισές αλήθειες είναι χειρότερες απ’το ψέμα. Κ είναι ακόμα πιο αποκρουστικό κ ύπουλο όντας καλλιτέχνης, αυτές τις μισές αλήθειες να τις χρησιμοποιείς για να αποκρύψεις την πραγματικότητα.
Λάκης...

Αναδημοσιευση απο epikuross

4 σχόλια:

  1. O Λαζοπουλος κριτικαρει το ΚΚΕ με τις δηλωσεις των πρωτοκλασατων στελεχων του.
    Με οση επιφυλακτικοτητα και αν δεις την εκπομπη του καταλαβαινεις οτι απευθυνομενος σε ενα τεραστιο (βαση τηλεθεασης) κοινο τους φερνει σε επαφει με κινηματα και δρασεις που δεν θα ειχαν δει ποτε την δημοσιοτητα.
    Το να καταδικαζεις οποιον δεν ακολουθει την γραμμη σου δεν ειναι δυσκολο , εξασκηση θελει μονο και 5-10 τσιτατα...
    Το δυσκολο φιλε ζουκωφ ειναι να μπορεσεις να φερεις στους δρομους και στους αγωνες την βαση την ελληνικη κοινωνιας ή εστω να εχεις την υποστιρηξη τους ,σε αυτο και μονο το επιπεδο ο λαζοπουλος ειναι κοντα σε εμας .
    Δυο ειναι οι σατιρικες εκπομπες που υπαρχει μια (εστω μια και μοναδικη) πιθανοτητα να δωσει λογο και χρονο σε κινηματικες προσπαθειες η Ελληνοφρενεια και το Τσαντιρη.
    Υ.Γ δεν θυμαμαι σε καποια εκπομπη του ο λαζοπουλος να εριξε ευθυνες στους "κακους ξενους".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ερωτημα φιλε..πιους κατεβασε στο δρομο ο Λαζοπουλος.Σε ποια συνηδηση εχει παρεμβει.Και ποσοι απο αυτους που τον παρακολουθουν εχουν κανει ενα βημα παραπανω.Ας υποθεσουμε καπιοι λιγοι,οι υπολιποι απλως εκτονονωνται οπως οι παλαι ποτε.Καποτε τον εβλεπα μπας και με κανει να γελασω,τωρα μου προκαλει οικτο.

      Διαγραφή
  2. "O Λαζοπουλος κριτικαρει το ΚΚΕ με τις δηλωσεις των πρωτοκλασατων στελεχων του.".....λιγες μερες μετα το 40οΦεστιβαλ της ΚΝΕ ? κριτικαρε καμμια δηλωση ή εθαψε χιλιαδες λαου σαν να μην υπηρχαν ?
    Οταν ακουω "κινηματικα" γιατι βγαζω σπυρακια ? Να ειναι απο την επωαση των αυγων στις ..πλατειες?
    Να ειναι αυτη η αισθηση που βγαζει η λεξη πλεον με οτι χυμα και ανοργανωτο εχει εφευρει το "αλαφουζεικο κεντρο" περι "συστημικου ΚΚΕ που φυλα την Βουλη " και "μακρυα τα κομματα "?
    Καλος ηταν και ο Αριστοφανης ...πλην ομως ολιγαρχικος του κερατα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Λάκης γίνεται το δοχείο της λαϊκής οργής, για την φιλτράρει κ να την ξεφουσκώσει, να την διοχετεύσει σε ακίνδυνα για το σύστημα κανάλια.

    Δέχεται κ επιβραβεύει όλα τα παράπονα του κόσμου απέναντι στο κράτος άκριτα, χωρίς να αποδίδει στον κόσμο τις ευθύνες που του αναλογούν.
    Κι αν όπως λες δεν αναφέρθηκε ποτέ στους κακούς ξένους, αναφέρονταν διαρκώς στην «μαλάκια» του νεοέλληνα. Στη διαφθορά των πολιτικών, στην ανοησία του Γιωργάκη κ σε όλα αυτά που «ευθύνονται» (;) για την κατάντια μας.
    Κι αν γίνεται βήμα για να αναδειχτούν κινηματικές προσπάθειες ( όπως λες φίλε Πέτρο). Δεν τις φιλτράρει κ αυτές ; Δεν τις παρουσιάζει μέσα απτό δικό του μεροληπτικό πρίσμα; Πλάι στα γνωστά ανέκδοτα, τα σαχλά σεξιστικά υπονοούμενα κ τα ρατσιστικά σχόλια κ τα γελοία βιντεακια απτό Youtube ;
    Με τον ίδιο τρόπο που παρουσίασε τα σκάνδαλα των πολιτικών ( αποπροσανατολιστικά ) κ άφησε τις δομικές αιτίες της διαφθοράς κ της οικονομικής κρίσης στο απυρόβλητο. Μέσα από τον ίδιο παραμορφωτικό φακό παρουσίασε κ τα όποια κινήματα ανέδειξε κ στα οποία αναφέρεσαι.

    Epiks απο http://epikuross.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή