Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Ό,τι μας χωρίζει, τον κάνει πιο δυνατό. (ή ..."θα φάτε "δικαιώματα" με το κουτάλι" )


ΔΙΚΑΙΟΛΑΝΔΗ ή RIGHTLAND ενα άρθρο του Αντώνη Ανδρουλιδάκη απο το thepressproject





Η αποθέωση των Δικαιωμάτων και η «καταπάτηση» του Ανθρώπου. #YparxeiAgapi υποστηρίζει, σε άψογα greeklish, εδώ και χρόνια η σοκολάτα Lacta, ενώ η ΙΟΝ αμυγδάλου αντιπροτείνει, σχεδόν εμμονικά, «την πρώτη σου αγάπη και παντοτινή!» Τι θαυμάσια συσκευασία, μα την αλήθεια, για να αποκρύψει κανείς την πικρή, «μισητή», γεύση της σοκολάτας για τα παιδιά της Ακτής Ελεφαντοστού –τη μεγαλύτερη χώρα παραγωγό κακάο στον κόσμο- που εργάζονται 18 ώρες την ημέρα, τρώνε ελάχιστα και το βράδυ κοιμούνται κλειδωμένα σ’ ένα μικρό δωμάτιο. Οι «σκλάβοι της σοκολάτας» #Yparxoun και πρώτα και –δυστυχώς- παντοτινά!






Πιστεύει κανείς ότι η αγαπητική επίκληση και στις δύο περιπτώσεις είναι τυχαία; Στην πραγματικότητα, σκοπός του διαφημιστικού μηνύματος είναι η απενοχοποίηση της κατανάλωσης, η απολυτοποίηση της πράξης, μέσα σε ένα κλειστό κανόνα «αγαπητικής» συμπεριφοράς, μέσα σε μια καταθλιπτική ομοιομορφία «αγάπης».   Η «συσκευασία», στην πραγματικότητα, αφαιρεί εκεί που φαίνεται ότι προσθέτει. Με άλλα λόγια, η ηθικιστική συναισθηματικούρα «της πρώτης αγάπης και παντοτινής», αφήνει ανέγγιχτη -ή και αναπαράγει- την καπιταλιστική βαρβαρότητα στη «σκοτεινή» πλευρά της γης. 
Αλλά τι άλλο είναι ο ηθικισμός παρά μια μερικότητα, μια αίρεση, που τονίζει μονάχα ένα μέρος της ζωής, κλείνοντας απέξω την  καθολικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, θρυμματισμένη και τραυματισμένη!

 
«Μα είναι δικαίωμα μου να τρώω σοκολάτα!», θα διαμαρτυρηθεί οργισμένα και ο τελευταίος χίπστερ, αραχτός στο chocolate bar που του σύστησε η Athens Voice. «Στα παπάρια μας!» θα ανταπαντούσε, «μιλώντας βρώμικα», δίκαια εξοργισμένος, ο πρώτος πιτσιρικάς στην Ακτή Ελεφαντοστού, αν η φωνή του είχε, βέβαια, μεγαλύτερη ισχύ από τη voice της Athens.  Αλλά δεν έχει…
 
Κάπως έτσι, θεμελιώνεται η ατομοκεντρική λογική των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προταγματικό αίτημα του «πολιτισμού» της νεοτερικότητας.
 
Κάπως έτσι, παρά το ομολογουμένως ακραίο του σοκολατένιου παραδείγματος, αναδεικνύεται, θεωρητικοποιείται και συστηματοποιείται η νέα ηθική των ατομικών δικαιωμάτων, πάντα ως αίρεση-μέρος του καθόλον ανθρώπου. Πρόκειται για μια νέα κωδικοποίηση του τρόπου ζωής  που διατυπώνεται με απαγορεύσεις και προτροπές. Είναι ο νέος μωσαϊκός δεκάλογος, η νέα καθηκοντολογία του Κάντ, εκφρασμένη από τους σύγχρονους προφήτες των Δικαιωμάτων.
 
Ώσπου, πολύ σύντομα, η σχεδόν εμμονική ηθική των Ατομικών Δικαιωμάτων, εκπίπτει σε ηθικισμό.  Πρόκειται για μια νέα ηθικολογία, μια ηθικοκρατία, που δεν επιτρέπει να πατήσει μύγα στο δικαιωματικό σπαθί κάθε μειονεκτούσας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, κοινωνικής ομάδας. Για κοινωνικές τάξεις, για μειονεκτούσες κοινωνικές τάξεις, για το προλεταριάτο, ούτε κουβέντα. Ο καβγάς είναι για το πάπλωμα. Για το τραπέζι, τσιμουδιά.
 
Με τούτα και με τ’ άλλα ζητήματα, όπως το σύμφωνο συμβίωσης των ομοερωτικών συντρόφων, η πρωϊνή προσευχή στα σχολειά ή το μάθημα των θρησκευτικών, η καύση των νεκρών και ο «εκσυγχρονισμός», αναγορεύονται σε κυρίαρχες κοινωνικές προτεραιότητες, ενώ το νέο ιερατείο της θρησκείας των ατομικών δικαιωμάτων παρατηρεί, ελέγχει, διαπιστώνει αποκλίσεις, καταγγέλλει συμπεριφορές, ανιχνεύει ύποπτες σεξιστικές ή αναχρονιστικές σκέψεις, «τρολλάρει», μειώνει ή κατακεραυνώνει τους νέους άπιστους του Δικαιωματικού Δόγματος. Γι’ αυτό και συγκρούεται αδυσώπητα με τους φανατικούς των άλλων θρησκευτικών δογμάτων και αντιπαραθέτει στη ψυχολογική διαταραχή του κάθε Αμβρόσιου και του κάθε Φαήλου, τη δική της, ηθικιστική και πάλι, «θεραπεία».
 
Στο μεταξύ, ακριβώς και λόγω της νεο-ηθικιστικής υπερμετρωπίας της, αδυνατεί να διαγνώσει ότι η δικαιωματική λογική, η δικαιωματική σύγκρουση του ενός μέρους με το άλλο, οδηγεί αναπόδραστα και στην ανάγκη νομικής περιχαράκωσης του κάθε δικαιώματος ενάντια στο άλλο, αλλά και ρυθμιστικής-διαιτησιακής παρέμβασης των συστημικών μηχανισμών του κράτους και των εκπροσώπων του.  Η χαρά του καπιταλιστή! Ό,τι μας χωρίζει, τον κάνει πιο δυνατό. 
Γιατί, ετούτος ο νέο-ηθικισμός, το «γράμμα» του Δικαιώματος, νεκρώνει το «πνεύμα» της ζωής.
 
Να γιατί ξεσηκώθηκε ο κόσμος με το video του «καθηγητάκου» Πατέλη που «ξερνά τρανσοφοβία σε αμφιθέατρα», ενώ πέρασε στα ψιλά ο άγριος ξυλοδαρμός ομόφυλου ζευγαριού στην ίδια χρονική περίοδο. Γιατί μοιάζει να μας αφορά περισσότερο η τρανσοφοβική ρητορεία κάποιου καθηγητή, επειδή, ακριβώς, μεταξύ των άλλων τολμά να θίξει τη νέα θρησκεία και δεν δίνουμε διάρα για τις βαθιά αγαπητικές δηλώσεις των ομόφυλων-θυμάτων του ανελέητου ξυλοδαρμού. Είναι οι ίδιοι λόγοι, στο μακροεπίπεδο, που κάνουν τις ΗΠΑ να προωθούν τα δικαιώματα της ΛΟΑΤ κοινότητας σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά δεν βγάζουν άχνα για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων, των Κύπριων ή των παιδιών στις φυτείες κακάο στην Ακτή Ελεφαντοστού.
 
Να γιατί, ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα αφήσει δικαίωμα για δικαίωμα να μην το «τιμήσει», πιστός στις αμερικανιές του ιδρύματος Κλίντον και της Γιάννας Αγγελοπούλου. Δεν υπάρχει φτηνότερο και πιο ανώδυνο άλλοθι από το να επικαλείσαι την αντιομοφοβική και αντιρατσιστική ιδεολογία σου, αφήνοντας ανενόχλητο τον καπιταλισμό να σαρώνει τον Άνθρωπο.
 
Γιατί, στο αναμεταξύ, σε πρόσφατη έρευνα της GPO σε σχέση με τη σωματική και ψυχική υγεία των Ελλήνων, το 44% του δείγματος φέρεται να βιώνει εξαιρετικά αρνητικά συναισθήματα όπως, ανασφάλεια, αγωνία, φόβο, θυμό, αγανάκτηση, απογοήτευση, πίκρα, θλίψη και άγχος, ενώ το 42% των ατόμων που απάντησαν στη έρευνα, έχει διαγνωσθεί με χρόνιο νόσημα.

Μάταια, ο Μισέλ Φουκώ θα δηλώνει οργισμένος ότι «το πιο εξωφρενικό είναι ότι θεωρήσαμε όλοι πως λέγοντας ναι στο σεξ, λέγαμε όχι στην εξουσία".
Μάταια, ο Γκυ Ντεμπόρ, είκοσι χρόνια πριν, προειδοποιούσε ότι «οι μελλοντικές εξελίξεις του σύγχρονου καπιταλισμού θα εύρισκαν υποχρεωτικά το μεγαλύτερο ιδεολογικό τους άλλοθι στην καταπολέμηση του ρατσισμού, της ομοφοβίας και του αντι-εκσυγχρονισμού». Εξ ου, πρόσθετε, σύμφωνα με τον Ζαν Κλώντ Μισεά, αυτός ο «οργίλος νεο-ηθικισμός που ιδιοποιούνται τα σημερινά πρόβατα της ιντελιγκέντσιας».

Πρόκειται για την επίσημη θεολογία της Κοινωνίας του θεάματος, σύμφωνα με τον ίδιο. Πρόκειται, ακόμη χειρότερα, για νέα θρησκεία, θα τολμήσω να συνηγορήσω και η νέα Ιερά Εξέταση δεν έχει παρά να βγάλει το πόρισμα της και για το άρθρο αυτό.

Μόνο που στο αναμεταξύ, στο ΣΥΡΙΖΑ προσεύχονται να «πλακωθούμε» και πάλι μεταξύ μας για την "πρωϊνή προσευχή" στα σχολειά, σε συνέχεια μετά τις "προσευχές" του Αμβρόσιου, για να πιάσουν τόπο οι προτεστάντικες προσευχές του ιερατείου των Βρυξελλώνε...
 
Κάθε θρησκεία και οι πιστοί της, κάθε θρησκεία και οι αιρετικοί της, αλλά κυρίως κάθε θρησκεία και οι Εφραίμ της-business as usual. 



13 σχόλια:

  1. Στην Ακτη Ελεφαντοστου εχουνε την λυση ετοιμη. Μιας και ειναι Αποικια..........θα πανε με την αστικη τους ταξη που ειναι σκλαβωμενη να διωξουνε τον ξενο δυναστη και ετσι ο καπιταλισμος που δεν ειναι στο ιμπεριαλιστικό του σταδιο θα γινει ανθρωπινος. Τα λεω καλα πως με βλεπεις............... Στρατάρχα. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχα Ουτε φροντιστηριο στον ΕΑ και την ΝΣ να πηγαινες σφε Πανο

      Διαγραφή
  2. Στραταρχα θα σε μαλωσει ο Εργατοσποριτης γιατι διαφωνεις με το ΚΕΚΡ και σου λεει οτι αποκαλυφθηκες Κανε κουμαντο να υποστηριξεις την Εθνικη αστικη ταξη γιατι δεν πας καλα. Πρεπει να διαλεξουμε Ιμπεριαλιστή. Τωρα το οτι διαλεξαμε το 1944 και μας σφαξανε δεν παιζει καμμια σημασια. Αυτο που μου αρεσει ειναι οτι ολους σας αποκαλει Συντροφους. Η Αλητεια μιλαμε σπαει τα Κοντερ χοχοχοχοχοχο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εχω μια ιδεα Στραταρχα. Τη θα ελεγες για μια αναρτηση για ΚΚΕ ΚΕΚΡ ΚΚ Τουρκιας και Συριας να μιλησουμε λιγο για την δικη μας Εθνικη αστικη ταξη για το ποσο σκλαβωμενη ειναι για τον καλο ρωσο ιμπεριαλιστη που πρεπει να αγαπησουμε.....Τη λες πως το βλεπεις........ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και που εισαι Συντροφε σας καλει να εισαστε σοβαροι να μην κανετε χαραχτηρισμους και να μην διαστρεβλωνετε τα γεγονοτα. Μιλαει για διαστρεβλωση ο Απογονος του Μανιαδακη που εχουνε κανει την ιστορια του ΚΚΕ και του Δ.Κ.Κ Κουρελοχαρτο προκειμενου να μην ανατραπει ο Καπιταλισμος ποτε. Τη σημασια εχει οτι το ΕΑΜ δεν πηρε την εξουσια τον Οκτωβρη του 1944 βαδιζοντας πανω στο ίδιο παραμυθι που μας σερβιρουνε και σημερα. Κανενα προβλημα. ΟΙ ΧΑΦΙΕΔΕΣ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαβαζα χτες για την Ματωμενη πρωτοχρονια στην Δραμα το 1944. Στο Ονομα της Εθνικης ενοτητας οι ανταρτες του ΕΛΑΣ καλεσανε τον Τσαους Αντων να φανε μαζι και να μιλησουνε στο πως θα αντιμετωπισουνε απο κοινου τους Βουλγαρους Φασιστες............Και βεβαια οι αλλοι πηγανε στο ραντεβου και τους σφαξανε γνωριζοντας οτι προκειται για Ταξικο πολεμο. Οταν 72 χρονια εξακολουθει καποιος να λεει τα ιδια πραγματα και σε αποκαλει και συντροφο........τη χαραχτηρισμο θα του κανεις...............να μην πω εγω αντε....ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είδες Στραταρχα μιλαμε οτι η αλητεια τους σπαει καρυδια. Ειναι δικαιωμα του να σε αποκαλει συντροφο ο χαφιες του Μανιαδακη γιατι εχει παθει τετοιο τσουξιμο απο το ξεβρακωμα που παθανε που παραμιλανε συνεχως. Επικαλουνται το οτι τα ΚΚ καταστραφηκανε με τις αποφασεις του 20ου Συνεδριου και ακομα δεν ορθοποδησανε και χρησιμοποιουνε αυτην την αθλιοτητα για να βγαλουνε το ΚΚΕ λάθος. Με αυτην ακριβως την λογικη σφαγιαστηκε ο λαος μας το 1941 1944 εγκλωβισμενος στην Εθνική Ενότητα και των Σοσιαλισμό με Σταδια. Διαβαζω το βιβλιο για τον Ιταλοελληνικο πολεμο. Στην Σελιδα 200 εχει ΚΟΜΕΠ του 1942 με το 3ο Γράμμα του ΖΑχαριάδη που μιλαει για Ιμπεριαλιστικο πολεμο. Μαζι εχει αρθρο του Σιαντου που βγαζει το γραμμα Σεκταριστικο ενω στην πραγματικοτητα ειναι ο ιδιος Σοσιαλσωβινιστής. Στην 3η Συνδιασκεψη του 1950 ο Καπεταν Γιωτης λεει θα πρεπει ο Παρτσαλιδης να μας εξηγηση γιατι αλλαξε το προγραμμα της 6ης ολομελειας του 1934 το 1937 και χασαμε την εξουσια το 1944. Αυτα λεει ο Καπεταν Γιωτης που τοσο αγαπησανε χοχοχοχοχοχοχο. Είναι τετοιος ο Πανικος τους που αλλοι μας λενε τροτσκιστες και αλλοι ΣΤΑΛΙΝΙΚΟΥΣ. Ασε τα παλιοσκυλα του Οπορτουνισμου να Σκουζουνε Συντροφε. Μεσα στην 20ετια τους πηραμε τα Σωβρακα. ΤΡαβαμε Αταλαντευτα μπροστα με ΛΑΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ και θα τους Τσακισουμε. Ασε τους Νεκρους να προχωρουνε. Μεσα στον χρονο ερχεται ο 1ος τομος ακολουθει ο 3ος. Οσο σκουζουνε τα σκυλια ειμαστε στον σωστο δρομο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αφου ετρεξε και ο Χαφιες του Λαφαζανη να συνδραμη τον Μανιαδακη ευχαριστα τα νεα Μιλαμε για γενικο παραληρημα προσπαθωντας να καλυψουνε τα νευρα τους. Θα αλλαξουμε λεει ο Φουκαριαρης θεσεις στο 20ο Συνεδριο γιατι ειναι λάθος.....Γνωριζει οτι μεσα στην 20ετια εχουνε ερθει και αλλα Κ.Κ στον δικο μας δρομο και προσπαθουνε να πεισουνε τον ευατο τους για το αναποδο. Τελικα τους εχει μπει γερο Αγγουρι και απο το τσουξιμο Σκουζουνε χοχοχοχοχοχοχοοχοχχο. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Καθηγητης Ρουσης του ΝΑΡ τροτσκιστης ο ανθρωπος κατηγορουσε το ΚΚΕ στο 18ο Συνεδριο το 2009 για Σταλινικη στροφη. Η Τιτικα η Σαριγκουλη ψηφισε πρωτη φορα ΚΚΕ γιατι αποκαταστησε τους ΣΤΑΛΙΝ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ. Ο Ζαχαριαδης το 1953 εφερε πρόγραμμα με Δικτακτορια του Προλεταριατου. Τους υποχρεωσανε απο το ΚΚΣΕ Χρουτσοφ το 1955 με το πογκρομ στην τασκενδη σε εξελιξη να το παρουνε πισω 2ος Τομος σελ.318 ο Διαλογος με τους δυο εγκαθετους του Χρουτσοφ που του λενε να το παρει πισω λογο Δικτακτορίας του προλεταριατου. Στραταρχα μπερδευτηκα λες να ητανε Σταλιν Ζαχαριαδης Τροτσκιστες................................ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και οταν του επισημαινουνε οτι λεει Παπαρολογιες του Μανιαδακη λεει οτι η τακτικη της διαστρεβλωσης δεν θα σε παει μακρια. Ποιος το λεει ο διαστρεβλωτης των παντων. Και μιλαμε για τρομερες ζαλαδες απο την δραση του ΚΚΕ στο Δ.Κ.Κ και την τεραστια προσφορα του να βρουνε και αλλα Κ.Κ τον δρομο τους απο την Σκουρια του 20ου Συνεδριου. Και ολα τα λεφτα ειναι η συγκεντρωση στο Σπορτιγκ με τα άλλα Κ.Κ που αφοβα την καναμε χωρις να φοβομαστε να ακουστούνε οι Ιδεολογικές τους Παρρεκλίσεις μεσα στην χωρα μας δειχνοντας που εχουμε γραμμένους τους Μανιαδακηδες και τις αποψεις τους. Ειμαστε λεει οπορτουνιστες γιατί δεν κανουμε συγκεντρωση στην ρωσικη πρεσβεια και δεν διακοπτουμε καθε σχεση με τα αλλα Κ.Κ Ειναι μεγαλη πικρα να σε εχει ξεβρακωσει το ΚΚΕ ΧΟΧΟΧΟΧΟΧΟΟΧΟΧΟΧΟΧΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Προσεξε και θαυμασε λογικη απο τον Ρου χου μου χου. Ηρθε η Κ.Δ και μας βοηθησε λεει το 1931. Απο οτι ξερω μας βοηθησε να φτιαξουμε προγραμμα με δικτακτορία του προλεταριατου. Μηπως μας ειπε για κυβερνησεις μέσα στον Καπιταλισμο και μου διαφεύγει Συντροφε. Και λεει μετα ο Ρου χου μου χου. Το 1956 μας κατέστρεψε Μα το 1956 καταργησανε το Προγραμμα του Ζαχαριαδη με την δικτακτορια του Προλεταριατου και φερανε τις κυβερνησεις μεσα στον καπιταλισμο. Βοηθησε με Συντροφε. Δεν βγαζω νοημα απο τον Ρου χου μου χου. Τη λες να επαθα μηπως γερασα..................ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εισαι ομως πολυ σκληρος Συντροφε. Μου στεναχωρεις πολυ τον Ρουχουμουχου και θα παθει και κανενα Εγκεφαλικο. Δείχνεις τον χαρακτηρα σου στο λεει καθαρα ο ανθρωπος. Και μου τον στεναχωρείς την στιγμη που ηδη εχουμε μπει στο 2016 και το ΚΚΕ έχει ανακοινωσει τον 1ο τομο οτι ερχεται. Δειξε λιγο ελεος τρεχει χωρις βρακια ο Πετροπουλος.........χοχοχοχοχοοχοχοχοχοχοχοχο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ώπα, ώπα! Μαζί με τα ξερά καίμε και τα χλωρά τώρα.

    «Ο καβγάς είναι για το πάπλωμα. Για το τραπέζι, τσιμουδιά.»

    Και για τα δύο να καβγαδίσουμε, λοιπόν! Αν η αστική τάξη δεν μπορεί να μιλήσει για τραπέζι πια, μπορούμε εμείς. Όμως το ένα δεν αναιρεί το άλλο.

    «Η δικαιωματική λογική […] οδηγεί αναπόδραστα και στην ανάγκη […] ρυθμιστικής-διαιτησιακής παρέμβασης των συστημικών μηχανισμών του κράτους και των εκπροσώπων του. Η χαρά του καπιταλιστή!»

    Επίσης τους δολοφόνους και τους βιαστές η δικαιοσύνη του αστικού κράτους τούς δικάζει. Θα αρνηθούμε γενικώς την αστική δικαιοσύνη ως ταξική; Όχι. Θα καταγγέλουμε την ταξική της φύση, αλλά ταυτόχρονα θα τη χρησιμοποιούμε (όπως και κάνουμε) όταν δεν είναι εναντίον μας. Χωρίς «ρυθμιστική-διαιτησιακή» παρέμβαση, δεν έχεις ούτε πάλη για συλλογικές συμβάσεις, για παράδειγμα, ή προσφυγή στην Επιθεώρηση Εργασίας σε παράνομες απολύσεις, δεδουλευμένα κλπ. Πολύ περισσότεροι που είμαστε υπερ των αντιρατσιστικών νόμων γενικά. Άρα το επιχείρημα είναι άκυρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή