Τώρα δεν θίγονται τα δικαιώματα του… 3ου και 4ου φύλου;
Πολύς αχός σηκώθηκε για τα δικαιώματα των διεμφυλικών. Και αρκετές καταγγελίες γιατί το ΚΚΕ δεν έκανε τη χάρη σε μερικούς που απαίτησαν προχωρημένες «επαναστατικές θέσεις» αλλά μόνο για τη μικρή αυλή τους.
Τώρα λοιπόν που το ΚΚΕ βγάζει στην επιφάνεια την πλήρη καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων, μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όλων των εργαζόμενων και των λαϊκών στρωμάτων που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες, δεν ιδρώνει το αυτάκι τους; τώρα δεν υπάρχουν γι αυτούς δικαιώματα που θίγονται, τελείωσαν στο ν/σχ για τους έμφυλους; Με ιχ, κότερα και ιδιωτικά αεροπλάνα κυκλοφορόν αυτοί που έκαναν τις πύρινες κριτικές; Πολύ λίγα σχόλια βλέπω. Όσο λίγα και για την καρατόμηση εργασιακών δικαιωμάτων από τα μνημόνια!
Και καλά αυτοί.
Αλλά ούτε αυτοί;;;
Αμ και οι άλλοι, οι «τσιλιμπουρδάκηδες» δεν κατάλαβαν τι λάκκο τους σκάβει η εξουσία με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια; Ή μήπως επαναπαύονται στη διαβεβαίωση της εξουσίας ότι τα προσωπικά τους δεδομένα για τις διαδρομές θα είναι ασφαλή και κανένας δεν θα τα αξιοποιήσει σε βάρος τους; και δεν λέμε για πιθανή πολιτική παρακολούθησή τους αλλά για τα «τσιλιμπουρδίσματά τους»! Ο πάσα ένας θα μπορεί με λίγο χρήμα να εμπορεύεται και να τους εκβιάζει με τις «πονηρές» διαδρομές τους… αυτό που το βάζουν; Ακόμη και η γυναίκα τους θα μπορεί να μάθει τις διαδρομές τους και να ανακαλύψει ότι η διαδρομή για το γραφείο στην Ομόνοια είναι Δ. Πλακεντίας- Αγ. Μαρίνα, τόσο απλά! Ούτε καν ξεσηκώνονται για τον κίνδυνο διαρροής των ένοχων μυστικών τους;
Φυσικά από τέτοιες συνειδήσεις που σκίζονται για τα δέντρα αλλά πυρπολούν το δάσος δεν μπορούσαμε να περιμένουμε διαφορετική συμπεριφορά. Με εξαίρεση κάποιους που ανεξαρτήτως αν είναι έμφυλοι ή όχι έχουν πραγματική συνείδηση και ξέρουν και τα δικά τους δικαιώματα και τα δικαιώματα όλων και δεν τα ξεχωρίζουν στην υπεράσπιση, οι άλλοι που αυτοδιαφημίζονταν και έριχναν κεραυνούς, ιδίως στο ΚΚΕ, απλώς θα παραστήσουν τα παγώνια.
Δυστυχώς, και πάλι οι συνεπείς και αφανείς, ανεξαρτήτως φύλου, θα δώσουν τη μάχη.
Ριζοσπάστης:
"Ανοίγει επικίνδυνους δρόμους
Μια άλλη επικίνδυνη όψη της αξιοποίησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι αυτή που αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Για την έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας, που θα αντικαταστήσει τις γνωστές μέχρι σήμερα χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, απαιτείται από τον επιβάτη να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ και την αστυνομική του ταυτότητα, ενώ κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας, το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων του το ψηφιακό αποτύπωμα που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και το μήνα και έτος γέννησης.
Μια άλλη επικίνδυνη όψη της αξιοποίησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι αυτή που αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Για την έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας, που θα αντικαταστήσει τις γνωστές μέχρι σήμερα χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, απαιτείται από τον επιβάτη να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ και την αστυνομική του ταυτότητα, ενώ κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας, το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων του το ψηφιακό αποτύπωμα που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και το μήνα και έτος γέννησης.
Οι προϋποθέσεις που απαιτεί ο ΟΑΣΑ για την έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας του εισιτηρίου θυμίζουν προϋποθέσεις έκδοσης ενός «εσωτερικού διαβατηρίου», ενώ το κεντρικό και επικίνδυνο πρόβλημα εντοπίζεται στην προσωποποίηση του εισιτηρίου, στη δυνατότητα ταύτισης δηλαδή του χρήστη με τις διαδρομές που καταγράφονται ηλεκτρονικά στην κάρτα. Από τη στιγμή που το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο τσιπ του έχει καταχωρημένη την ταυτότητα του χρήστη, η βάση δεδομένων που καταγράφει τις διαδρομές, και πραγματοποιεί και είναι σε θέση να γνωρίζει κάθε μετακίνηση κάθε προσώπου ξεχωριστά.
Η βάση αυτή μπορεί να αποθηκεύει στοιχεία (τις διαδρομές του χρήστη), να τα επεξεργάζεται και να τα αξιοποιεί ανάλογα με τις επιδιώξεις κρατικών μηχανισμών, υπηρεσιών κ.λπ. Ανοίγονται έτσι άπειρες δυνατότητες για τους μηχανισμούς καταστολής, οι οποίοι ανά πάσα στιγμή θα μπορούν να παρακολουθούν και να καταγράφουν τις καθημερινές κινήσεις φυσικών προσώπων. Αυτό συνιστά ευθεία παραβίαση του απορρήτου των μετακινήσεων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι αρχικά η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είχε απορρίψει τις ηλεκτρονικές κάρτες, καθώς διαπίστωνε κινδύνους αναφορικά με τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Ο ΟΑΣΑ, ενώπιον της ΑΠΔΠΧ που ασχολήθηκε με το ζήτημα, προέβαλε προσχηματικές αιτιολογίες για τις προϋποθέσεις που απαιτεί, όπως ότι δήθεν χρειάζονται τα στοιχεία για τον καταλογισμό προστίμων σε περίπτωση παραβάσεων, για την επιστροφή ποσού σε περίπτωση απώλειας, για δυναμικό σχεδιασμό των δικτύων και την εξυπηρέτηση πελατών κ.λπ.
Στη δεύτερη γνωμοδότηση του περασμένου Αυγούστου, όπου είχε δώσει τελικά την έγκρισή της μετά από ορισμένες αλλαγές στις οποίες είχε προβεί ο ΟΑΣΑ, η Αρχή είχε προτείνει να μην αποθηκεύεται στο κεντρικό σύστημα του Οργανισμού ολόκληρος ο αριθμός ΑΜΚΑ του κάθε χρήστη, αλλά ένα «ψηφιακό αποτύπωμα» (hashedvalue). Οι όποιες τροποποιήσεις έγιναν από τότε ουσιαστικά δεν έχουν αλλάξει την ουσία".
Στέργιος Βασιλείου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου