Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020

13 Οκτώβρη -Φουντώνει η πάλη του Λαού μας

 


Πανεργατικό συλλαλητήριο στις 13 Οκτώβρη στην Αθήνα οργανώνουν συνδικαλιστικές οργανώσεις της Αττικής, δίνοντας συνέχεια στην πάλη ενάντια στην εντεινόμενη αντιλαϊκή επίθεση κυβέρνησης - κεφαλαίου και προετοιμάζοντας την παραπέρα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Τα συνδικάτα σημαίνουν συναγερμό: Ενάντια στην πολιτική που εκθέτει την υγεία του λαού στον κίνδυνο της πανδημίας χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας, ενάντια στην ίδια πολιτική που επιτίθεται στο εισόδημα και τα δικαιώματα των εργαζομένων, φορτώνοντας για μια ακόμα φορά στην πλάτη τους τα βάρη της νέας καπιταλιστικής κρίσης.

Η σύσκεψη Ομοσπονδιών, Σωματείων και συνδικαλιστών, που έγινε την περασμένη Τετάρτη μετά από κάλεσμα της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ, αποφασίζοντας την οργάνωση του πανεργατικού συλλαλητηρίου, προσδιόρισε παράλληλα και τα καθήκοντα που αναλαμβάνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Τα σωματεία σχεδιάζουν ήδη τις πρωτοβουλίες τους, διαμορφώνουν σχέδιο δράσης με συσκέψεις, συνελεύσεις, παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις, ιεραρχώντας ψηλά το στόχο να φτάσει παντού το αγωνιστικό κάλεσμα, σε κάθε κλάδο και χώρο δουλειάς, σε κάθε εργαζόμενο και κάθε τίμιο συνδικαλιστή.

Αναλαμβάνουν δράση για την ενημέρωση και κινητοποίηση των εργαζομένων κόντρα στα επόμενα βήματα της επίθεσης, που περιλαμβάνουν γενίκευση της «ευελιξίας», νέα χτυπήματα στο Ασφαλιστικό, επιβολή νέων εμποδίων στη συνδικαλιστική και συλλογική δράση. Αναδεικνύουν το «ξεσάλωμα» της εργοδοσίας στους χώρους δουλειάς, τις δραματικές ελλείψεις στο δημόσιο σύστημα Υγείας, τα τεράστια κενά και τις ελλείψεις με τις οποίες ξεκινά η σχολική χρονιά, την άθλια κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, που μέσα στην πανδημία έχουν μετατραπεί σε υγειονομική βόμβα.

Με τη δράση τους, τα συνδικάτα που μπαίνουν στη μάχη «σπάνε» τη σιωπή που θέλουν να επιβάλουν οι πλειοψηφίες στη διοίκηση της ΓΣΕΕ και σε άλλα συνδικαλιστικά όργανα. Προβάλλοντας αιτήματα με κριτήριο τις ανάγκες του λαού, δίνουν απάντηση στην προσπάθεια του εργατοπατερισμού να βάλει ακόμα πιο ενεργητικά πλάτη στην προώθηση των νέων αντεργατικών ρυθμίσεων.

Στο συλλαλητήριο στις 13 Οκτώβρη καλεί και η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής (ΟΒΣΑ), διεκδικώντας μέτρα προστασίας και στήριξης για τους αυτοαπασχολούμενους.

Κινητοποιήσεις και αγωνιστικές πρωτοβουλίες

Τις επόμενες μέρες προγραμματίζονται μεταξύ άλλων οι εξής αγωνιστικές παρεμβάσεις:

-- Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος καλεί σε κινητοποίηση στα Προπύλαια και στη συνέχεια στο υπουργείο Εργασίας τη Δευτέρα 21/9, στις 11.30 π.μ., με βασικά αιτήματα να ανασταλούν τα χρέη σε εφορία, τράπεζες, ΔΕΚΟ, να επιδοτηθούν όλοι οι μακροχρόνια άνεργοι.

-- Ομοσπονδίες και Σωματεία της Αττικής προχωρούν σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας την Τρίτη 22/9, στις 6 μ.μ., για τα κρούσματα κορονοϊού που πολλαπλασιάζονται σε χώρους δουλειάς. Καταγγέλλουν τα ελλιπή μέτρα προστασίας και τον συγχρωτισμό των εργαζομένων που επιβάλλει η εργοδοσία, τονίζοντας την ευθύνη κυβέρνησης και υπουργείου Εργασίας. Στην κινητοποίηση καλούν οι Ομοσπονδίες Εργαζομένων Φαρμάκου (ΟΕΦΣΕΕ), Γάλακτος - Τροφίμων - Ποτών, Τύπου - Χάρτου, Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος (ΟΕΚΙΔΕ), η Πανελλαδική Ενωση Ελαιουργοσαπωνοποιών και Εργατοϋπαλλήλων Χημικής Βιομηχανίας Αττικής, τα Σωματεία Εργαζομένων Ενέργειας Αττικής - Βοιωτίας - Εύβοιας - Κορινθίας, Μετάλλου και Ναυπηγικής Βιομηχανίας, Τύπου - Χάρτου.

-- Το Συνδικάτο Εργαζομένων Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής και επιχειρησιακά σωματεία οργανώνουν συγκέντρωση στο υπουργείο Εργασίας τη Δευτέρα 28/9, στις 11 π.μ., ενώ το κλαδικό Συνδικάτο έχει προκηρύξει στάση εργασίας (10 π.μ. - 2 μ.μ.), στο πλαίσιο της απόφασης για μέρα δράσης των εργαζομένων του κλάδου.

Συσκέψεις και συνελεύσεις

Ο αγωνιστικός σχεδιασμός θα βρεθεί στο επίκεντρο και μιας σειράς συσκέψεων, συνελεύσεων και εκλογοαπολογιστικών διαδικασιών που προγραμματίζουν συνδικαλιστικές οργανώσεις:

-- Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λαμίας πραγματοποιεί το 2ο εκλογοαπολογιστικό Συνέδριό του την Κυριακή 20/9, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΒΕ Φθιώτιδας στη Λαμία (Οθωνος 3).

-- Το Σωματείο Εργαζομένων Φροντιστηρίων - Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης - Βόρειας Ελλάδας πραγματοποιεί την εκλογοαπολογιστική Γενική του Συνέλευση την Κυριακή 20/9, στις 6 μ.μ. στην αίθουσα του 1ου ορόφου του ΕΚΘ.

-- Το Εργατικό Κέντρο ν. Λάρισας καλεί τα σωματεία και τους μαζικούς φορείς σε σύσκεψη που διοργανώνει την Τρίτη 22/9, στις 6.30 μ.μ. στον αύλειο χώρο του 1ου Λυκείου, για την οργάνωση της πάλης.

-- Το Σωματείο Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών Πειραιά, Αττικής και Νήσων οργανώνει την εκλογοαπολογιστική του Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 23/9, στις 7.30 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

-- Ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας προχωρά σε Γενική Συνέλευση την Κυριακή 27/9, στις 10.30 π.μ. στην πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως (έναντι ΟΤΕ) στο Περιστέρι (πλησίον Μετρό «Αγ. Αντώνιος»).

-- Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας καλεί σε Γενική Συνέλευση την Κυριακή 27/9, στις 9 π.μ. στα γραφεία του (Βερανζέρου 1, πλατεία Κάνιγγος).


ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Προειδοποιητική 24ωρη απεργία σε όλα τα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά

Σε προειδοποιητική 24ωρη απεργία σε όλα τα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά την Πέμπτη 24/9 προχωρούν οι ναυτεργάτες.

Την απεργία κήρυξαν τα σωματεία Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»Πανελλήνια Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και Ενωση Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΗΗΕΝ)

Η ημερομηνία της απεργίας ανακοινώθηκε σε σύσκεψη που έγινε το πρωί της Παρασκευής στην αίθουσα του κεντρικού κτιρίου των ναυτεργατικών Ενώσεων, στην οποία εκτός από τους εκπροσώπους των παραπάνω σωματείων συμμετείχαν ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, Ν. Ξουράφης, ο πρόεδρος της Ενωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ/ΝΑΤ), μέλη διοικήσεων σωματείων και ναυτεργάτες.

Ανοίγοντας τη σύσκεψη, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Ευαγγελάκης, τόνισε ότι πρέπει να σημάνει συναγερμός σε όλα τα καράβια, όχι μόνο στον Πειραιά, αλλά παντού. Να ενημερωθούν οι ναυτεργάτες και να πάρουν θέση μάχης, για να αποτρέψουν την ολομέτωπη επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές, που με τη βοήθεια της κυβέρνησης ΝΔ, όπως πριν με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θέλουν να βάλουν ταφόπλακα στο σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στα μέτρα που πέρασε η κυβέρνηση σαν τον κλέφτη κατακαλόκαιρο, καταργώντας τη ΣΣΕ στα ποντοπόρα, βαθαίνοντας την παρέμβαση στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα κ.ά. «Το γεγονός ότι στα επιβατηγά καράβια της ακτοπλοΐας υπάρχει ακόμα ΣΣΕ και ισχύει για όλο το πλήρωμα οφείλεται στους σκληρούς ταξικούς αγώνες μας», επισήμανε.

Τον λόγο πήραν επίσης ο πρόεδρος της ΠΕΕΜΑΓΕΝ, Γιώργος Αντωνόπουλος, και ο πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Λευτέρης Μπαρμπαρούσης, αναδεικνύοντας τον βρώμικο ρόλο των εργατοπατέρων στη διοίκηση της ΠΝΟ, που όπως φάνηκε τα είχαν όλα προσυμφωνημένα με την κυβέρνηση. Ο πρόεδρος της ΠΕΣ/ΝΑΤ Γ. Βρανάς ανέφερε ότι οι συνταξιούχοι ναυτεργάτες θα βρεθούν στο πλευρό των εν ενεργεία συναδέλφων με όλες τους τις δυνάμεις.

«Η απεργία να αποτελέσει εφαλτήριο αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, να μείνουν στα χαρτιά τα αντεργατικά μέτρα των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, να βάλουμε μπροστά τις δικές μας σύγχρονες ανάγκες, ενάντια στα εργασιακά κάτεργα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που θυσιάζει ακόμα και την ανθρώπινη ζωή, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του», αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν τα ναυτεργατικά σωματεία μετά τη σύσκεψη.

Οι ναυτεργάτες διεκδικούν μεταξύ άλλων: Ανανέωση των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική, δημόσια Ασφάλιση για όλους. Να παρθούν πίσω όλες οι ΠΝΠ και οι αντεργατικές διατάξεις. Πλήρη - σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις αυξημένες ανάγκες. Ουσιαστική προστασία των ανέργων κ.ά.



απο τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ 












Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

ΕΝΑΣ ΖΕΥΓΑΣ ΕΦΥΓΕ ...

 


Η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ με βαθιά θλίψη αποχαιρετά τον σύντροφο Βαγγέλη Μπούτα, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής της ΚΕ και συνδικαλιστή του αγροτικού κινήματος, ο οποίος έφυγε σήμερα από τη ζωή μετά από σκληρή μάχη με τον καρκίνο και ταλαιπωρημένος από σοβαρό ατύχημα που είχε στην εργασία του.

Ο σύντροφος Βαγγέλης υπήρξε εμβληματική μορφή του αγροτικού κινήματος της χώρας μας, ένας αυθεντικός, λαϊκός άνθρωπος, σεμνός, πρωτοπόρος αγωνιστής.

Όλη του η ζωή και η διαδρομή, από τα νεανικά του χρόνια, χαρακτηρίστηκε από την πρωτοπόρα δράση του για τα ιδανικά και τους σκοπούς του ΚΚΕ για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, με σημαντική συμβολή στην οργάνωση των αγώνων της μικρομεσαίας αγροτιάς, χαίροντας της πλατιάς αναγνώρισης και εκτίμησης από τους συναδέλφους του αγρότες, γενικότερα από τους λαϊκούς ανθρώπους του Θεσσαλικού κάμπου, αλλά και όλης της χώρας.

Ο σύντροφος Βαγγέλης γεννήθηκε το 1954 στην Μητρόπολη Καρδίτσας, από γονείς αγρότες και αγωνιστές του λαϊκού κινήματος. Ο πατέρας του υπήρξε οργανωμένος στην προδικτατορική ΕΔΑ, ενώ η μητέρα του είχε περάσει από το αντάρτικο, μαζί με τέσσερα αδέλφια της, από τα οποία το ένα σκοτώθηκε το 1948.

Από μικρός δούλεψε στα χωράφια, αναπτύσσοντας παράλληλα σημαντική δράση στους αγροτικούς συλλόγους της περιοχής του. Το Νοέμβρη του '77 οργανώνεται στην ΚΝΕ και στο ΚΚΕ, αναλαμβάνοντας πολλές και υπεύθυνες Κομματικές χρεώσεις στις Οργανώσεις της Θεσσαλίας και στο αγροτικό συνδικαλιστικό κίνημα. Το 1980 εκλέχθηκε μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Καρδίτσας, καθώς και του Γραφείου της, το 1983 στην Επιτροπή Περιοχής Θεσσαλίας, μέχρι και το 1990 και στη συνέχεια στο Συντονιστικό Όργανο Θεσσαλίας έως το 1994.

Στα δύσκολα χρόνια, 1989 - 1991, μετά τις αντεπαναστατικές ανατροπές στις χώρες του σοσιαλισμού και την εσωκομματική διαπάλη στο ΚΚΕ, ο σύντροφος Βαγγέλης έδωσε τη μάχη υπερασπιζόμενος τον επαναστατικό χαρακτήρα του Κόμματος, τις αρχές και την ιδεολογία του Μαρξισμού - Λενινισμού, ενάντια στην προσπάθεια διάλυσής του από τον οπορτουνισμό. Στο κρίσιμο 13ο Συνέδριο του ΚΚΕ, τον Φλεβάρη του 1991, εκλέγεται μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος, στην οποία επανεκλέγεται μέχρι και σήμερα.

Υπήρξε βουλευτής Καρδίτσας του Κόμματος την τετραετία 1996 - 2000, ενώ εξελέγη και στις εκλογές του Μάη του 2012. Συμμετείχε στα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ σε πολλές εκλογικές μάχες, Βουλευτικές, Ευρωεκλογές και στη Δημοτική και Περιφερειακή Διοίκηση.

Ακόμα, στο αγροτικό κίνημα και τους συλλόγους της περιοχής του, ο σ. Β. Μπούτας έχει διατελέσει Πρόεδρος του Μορφωτικού Συλλόγου του χωριού του, μέλος του ΔΣ του Αγροτικού Συλλόγου του χωριού και Γραμματέας της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας. Διετέλεσε Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος στην Ένωση Συνεταιρισμών Καρδίτσας, μέλος του ΔΣ και Γραμματέας της ΓΕΣΑΣΕ. Υπήρξε, επίσης, Πρόεδρος στην Κοινότητα της Μητρόπολης από το 1987 έως το 1993.

Σημαντική είναι η προσφορά του συντρόφου Βαγγέλη στην ανασυγκρότηση του αγροτικού κινήματος, στην πάλη του σε αντικαπιταλιστική - αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση, την ενίσχυση της Κοινωνικής Συμμαχίας των αγροτών με τους εργάτες και τους αυτοαπασχολούμενους της πόλης. Συνέβαλε αποφασιστικά στη δημιουργία της ΠΑΣΥ, στους μεγάλους αγώνες του Μπλόκου της Νίκαιας και στη συγκρότηση της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής των Μπλόκων.

Με την αγωνιστική του δράση για μια καλύτερη ζωή για τη μικρή και τη μεσαία αγροτιά που πνίγεται στα χρέη, πουλώντας ακόμα και κάτω από το κόστος και ένα μέρος της ξεκληρίζεται, αλλά και τη στάση του, τη λαϊκότητα και την αγάπη του για την περιοχή του, ενέπνευσε τις νεότερες γενιές αγωνιστών και συνδικαλιστών της μαχόμενης αγροτιάς. Τίμησε, μέχρι το τέλος της ζωής του, την ιδιότητα του μέλους και του στελέχους του ΚΚΕ.

Η Κεντρική Επιτροπή εκφράζει τα πιο θερμά της συλλυπητήρια σε όλη την οικογένειά του, στη σύζυγό του Χριστίνα, στα παιδιά και τα εγγόνια του.

Η κηδεία του θα είναι πολιτική και θα γίνει τη Δευτέρα 21 Σεπτέμβρη στις 15.00, στο χωριό του, τη Μητρόπολη Καρδίτσας.

απο 902πορταλ




ΜΑΝΑ ΚΟΥΡΑΓΙΟ

 


"Δεν μπορώ να μοιραστώ αυτό που έζησα με το παιδί μου, όταν άνοιγε η πόρτα κι άκουγα το «μάνα, πού είσαι» ή όταν, δυο μέτρα παλικάρι, χωνόταν στον λαιμό μου. Τουλάχιστον χόρτασε πριν φύγει αγάπη και φροντίδα, δεν είχε παράπονα. Για μας όμως σταμάτησαν όλα. Δεν μπορώ ακόμα να μαγειρέψω τα αγαπημένα του φαγητά. Στα εγγόνια μου δεν μιλάω, το έχω αφήσει αυτό στην κόρη μου, που ξέρει πιο καλά πώς και πότε πρέπει να τους μιλήσει. Ξέρουν ότι ο Παύλος δεν θα γυρίσει από το μεγάλο ταξίδι. Η μεγάλη μου εγγονή, που τον είχε γνωρίσει, μερικές φορές θυμώνει μαζί του όταν κλαίω και του φωνάζει να γυρίσει.
Δεν αντέχω να πηγαίνω συχνά στο κοιμητήριο, έχω άρνηση, πηγαίνω όμως συνέχεια στο μνημείο. Είναι τόσα πολλά που έζησα με το παιδί μου που δεν μπορώ να ξεχωρίσω τίποτα. Από την ώρα που κράτησα τον Παύλο μωρό στην αγκαλιά μου μέχρι την τελευταία στιγμή τα έχω όλα μέσα μου. Ακόμα κι όταν μεγάλος πια έμενε με τις κοπελιές του, τους φίλους του, κάθε μέρα έκανε μια βόλτα από το σπίτι.
Όλα τα παιδιά που ήταν μαζί του εκείνο το βράδυ, μαζί και η Χρύσα, σημαδεύτηκαν για πάντα. 'Ομως δεν είναι το ίδιο με το να περιμένεις κάθε βράδυ να ακούσεις το κλειδί στην πόρτα. Δεν το λέω εγωιστικά, αλλά είναι νέα παιδιά και υποχρεωτικά θα συνεχίσουν τη ζωή τους. 'Ομως τόσα παιδιά -κι όχι μόνο όσα έζησαν τον εφιάλτη- με γνώρισαν από τότε και ήρθαν κοντά μου. Δεν θέλω να είμαι αχάριστη. 'Εχασα τον Παύλο κι απέκτησα τόσα παιδιά, κι όταν περπατάω στον δρόμο κι ακούω να με φωνάζουν «μάνα» και να με πιάνουν από τον ώμο, αυτό είναι για μένα συγκλονιστικό"

(απο την Εφημερίδα των Συντακτών)





Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020

BIG BROTHER σαν να λέμε κοινωνία του Όργουελ

 


BIG BROTHER Ή ΕΝΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙ ΜΕ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ (1)
του Βασίλη Λιόση
Το Big Brother εμφανίστηκε στην ελληνική τηλεόραση πριν από 20 χρόνια, δάνειο από ξένη παραγωγή (η ελληνική τηλεόραση δεν έχει την ικανότητα να παράγει ούτε τα δικά της σκουπίδια. Ακόμη κι αυτά τα αγοράζει).
Το τηλεοπτικό αυτό παιχνίδι, για όσους δεν το θυμούνται, πήρε το όνομά του από το μυθιστόρημα του Τζορτζ Όργουελ, 1984. Στο έργο του αυτό ο Όργουελ περιέγραφε τον Μεγάλο Αδελφό ως ένα δυναστικό πρόσωπο που παρακολουθεί τους πάντες μέσω καμερών.
Εσχάτως, ένας εκ των παικτών δήλωσε την πρόθεσή του να βιάσει μία παίκτρια σε περίπτωση που «δεν του κάτσει», ξεπερνώντας κάθε όριο και προάγοντας τη λεγόμενη κουλτούρα βιασμού.
Μπορεί ένα τέτοιο απόρριμμα να παράγει ιδεολογία και πολιτική; Μπορεί το τίποτα να είναι κάτι; Η απάντηση είναι ένα κατηγορηματικό ναι. Ας δούμε το γιατί.
1) Ο Big Brother εξοικειώνει τον κόσμο με ένα δυστοπικό μέλλον όπου οι πάντες ελέγχονται πλήρως σε κάθε πτυχή της ζωής τους από την εξουσία. Ο έλεγχος συμπεριφορών, συναισθημάτων, ιδεών, στάσης ζωής είναι απαραίτητη προϋπόθεση υποταγής που μάλιστα γίνεται πιο επιτακτική σε περιόδους κρίσης. Οι κάμερες μπήκαν σιγά σιγά στη ζωή μας: στους δρόμους, στα αεροδρόμια, στα super market, εσχάτως και στα σχολεία κι έτσι στο τέλος μέσα από μικρές αλλά συνεχείς δόσεις δεν θα έχουμε καταλάβει τι έχει συμβεί. Στον μιθριδατισμό αυτό ο Big Brother έχει παίξει αποφασιστικό ρόλο και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο αφού οι κάμερες νομιμοποιούνται να βγάζουν σε δημόσια θέα την προσωπική ζωή.
2) Ειδικά οι νέοι άνθρωποι διαπαιδαγωγούνται στο να αναλώνονται σε συζητήσεις και τριβές δίχως καμία ουσία. Συζητήσεις για την κρίση, την ανεργία, τη φτώχια, τον ρατσισμό, την παιδεία, την τέχνη, δεν έχουν καμία θέση. Κάποτε η CIA φύτεψε στο κίνημα των χίπις τα ναρκωτικά για να κρατήσει το κίνημά τους εν υπνώσει και να θάψει τη ριζοσπαστικοποίησή του. Σήμερα οι νέοι εθίζονται να συζητάνε για ό,τι πιο βαρετό και ανούσιο και η ύπνωση επιτυγχάνεται μέσω τέτοιων τηλεοπτικών εκπομπών. Ωστόσο, το ξαναλέμε: το ανούσιο παράγει ουσία κι εν προκειμένω η ουσία είναι η απάθεια και η αδιαφορία για ό,τι καθορίζει τη ζωή μας.
3) Ειδική ιδεολογική λειτουργία επιτελείται στο ζήτημα της ανεργίας και της έννοιας της ευκαιρίας. Δεν υπάρχουν δικαιώματα. Άλλωστε μας το είπε ο Κυρανάκης. Η ανεργία δεν είναι δομικό χαρακτηριστικό του καπιταλισμού αλλά δομικό πρόβλημα αυτών που δεν ξέρουν να συντάξουν βιογραφικό. Το θέμα, λοιπόν, είναι να αρπάξεις την ευκαιρία. Και το Big Brother είναι μία ευκαιρία (ειδικά σήμερα που η ανεργία των νέων είναι κοντά στο 35%) είτε για να γίνεις γνωστός και κάπου να βολευτείς στον «μαγικό» κόσμο της τηλεόρασης είτε για να κερδίσεις τα 100.000 ευρώ.
4) Οι παίκτες εκπαιδεύονται στην κατάστρωση στρατηγικής (πρόκειται για ορολογία που χρησιμοποιείται από τους ίδιους) προκειμένου να γίνουν αρεστοί στο τηλεοπτικό κοινό. Δεν πρόκειται για κάποιο προϊόν αυταρέσκειας, αν και αυτή είναι φανερό πως υπάρχει, αλλά προϊόν της επιθυμίας για νίκη. Μπροστά στην επιδίωξη αυτή δεν υπάρχει φραγμός: η υποκρισία, η κατάδοση, οι στημένοι καυγάδες, η δήθεν συγκίνηση, ο αυτοεξευτελισμός, οι λυκοφιλίες (ζητάω συγγνώμη από τους λύκους), η προβολή επίμαχων σημείων του σώματος, όλα είναι αποδεκτά.
5) Το Big Brother, επίσης, αποθεώνει την εικόνα. Οι παίκτες επιλέγονται ώστε να «γράφουν» στο γυαλί. Καλοσχηματισμένοι κοιλιακοί και μούσκουλα για τα αγόρια, χυμώδη κορμιά για τα κορίτσια. Αλλά πλασάρουνε και το διαφορετικό. Όχι από διάθεση αντιρατσισμού και υπεράσπισης της διαφορετικότητας, αλλά γιατί πρέπει να απευθυνθούνε σε όλο το τηλεοπτικό κοινό: και στους ευτραφείς και στις σεξουαλικές μειονότητες και στους μεσήλικες και στους μετανάστες. Το προϊόν πρέπει να πωληθεί σε όσο το δυνατό περισσότερους. Η εικόνα τελικά επιτελεί ένα διπλό ρόλο: μεγιστοποίηση των κερδών και αποθέωση της ευτελούς.
6) Το τηλεοπτικό αυτό παιχνίδι, μαζί και με άλλα του παρελθόντος, παράγουν μία απολύτως στρεβλή αντίληψη για την έννοια της συμμετοχής και της δημοκρατίας. Το ποιοι θα μείνουν και ποιοι θα φύγουν από το παιχνίδι το αποφασίζουν οι τηλεθεατές οπότε δημιουργείται μία επίφαση δημοκρατίας. Υπερβολική εκτίμηση; Θα θυμίσουμε πως στο παρελθόν ο αμερικανοτραφής Γιώργος Παπανδρέου υποστήριξε πως αυτού του είδους οι εκπομπές προωθούνε την έννοια της συμμετοχικής δημοκρατίας!
Είναι ασφαλώς ανησυχητικό το γεγονός ότι η τηλεθέαση για ένα τέτοιο σκουπίδι ήταν υψηλή και κυμάνθηκε στο 25%. Ωστόσο, ας είμαστε επιφυλακτικοί για δυο λόγους: πρώτο, γιατί κατά καιρούς η εγκυρότητα αυτών των μετρήσεων έχει αμφισβητηθεί και δεύτερο, γιατί ακόμη κι αν είναι αληθή τα νούμερα υπάρχει πάντα το ερώτημα αν αυτοί που δέχονται την τοποθέτηση των μηχανών μέτρησης στο σπίτι τους είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού. Επιπλέον, στον βαθμό που το 25% είναι ακριβές δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το 75% αρνήθηκε να δει το τηλεοπτικό εξάμβλωμα. Τρεις στους τέσσερις αρνήθηκαν να καταναλώσουνε τη σαβούρα του ΣΚΑΪ.
Τέλος, δεν θα μπορούσε να μείνει ασχολίαστος ο θλιβερός Ανδρέας Μικρούτσικος που αφού τον αναστήλωσαν με μποτοξάρισμα, συνεχίζει από εκεί που είχε σταματήσει στην πρώτη εμφάνισή του στο Big Brother. Αναμφίβολα μπορεί να του απονεμηθεί το πρώτο βραβείο της παρλαπίπας και πάντα αναφύεται το ερώτημα πώς δυο άνθρωποι που ήταν αδέλφια είχαν τόσο διαφορετικές πορείες. Ο ένας, ο Θάνος, γράφοντας συγκλονιστική μουσική και παίρνοντας προοδευτική θέση στα πολιτικά δρώμενα και ο άλλος να μιλάει παράγοντας σαπουνόφουσκες πιο πολλές και από τα πιστολάκια που πουλάνε στα πανηγύρια.
Εντυπωσιακό το σπίτι του εγκλεισμού. Τζακούζι, πισίνα και γρασίδια. Αστραφτερό το στούντιο. Όπως και να έχει όμως, τα σκουπίδια όσο κι αν τα τυλίξεις με χρωματιστά χαρτιά, όσες εντυπωσιακές κορδέλες κι αν τους βάλεις, με όσα αρώματα κι αν τα ποτίσεις, η αποφορά τους είναι δεδομένη.
(1) Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην ΕΦΣΥΝ στις 16/9.






Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020

Κόβουν τις διαφημίσεις του 46ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ Facebook και Google

 

Με πρόσχημα την «προώθηση ψυχαγωγικών ναρκωτικών»!

Μια ακόμα επίδειξη ελευθερίας του λόγου κάνουν κολοσσοί του διαδικτύου αυτές τις μέρες, καθώς Google και Facebook αποκλείουν τις διαφημίσεις για το 46ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – Οδηγητή στο διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Google, Facebook, Instagram).

Κόβουν τις διαφημίσεις του 46ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ Facebook και Google
Κόβουν τις διαφημίσεις του 46ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ Facebook και Google

Oι δικαιολογίες είναι πραγματικά προκλητικές καθώς, εκτός από την αιτιολογία της πολιτικής διαφήμισης που σχετίζεται με:

«Κοινωνικά θέματα που ενδεχομένως μπορούν να επηρεάσουν το εκλογικό αποτέλεσμα ή κάνουν αναφορές σε υπάρχοντα ή προτεινόμενα νομοθετήματα»,

ούτε λίγο ούτε πολύ προβάλλεται ο ανήκουστος ισχυρισμός ότι γίνεται:

«Προώθηση ψυχαγωγικών ναρκωτικών»!!!

Γιατί αν ένα μέρος προωθεί τη χρήση ουσιών, αυτό είναι το Φεστιβάλ της ΚΝΕ, όλοι το ξέρουν αυτό…

Το όλο θέμα θα ήταν για γέλια, αν δεν επρόκειτο για ένα ακόμα κρούσμα λογοκρισίας και φίμωσης φωνών που αντιστέκονται στο σύστημα, αλλά και οποιασδήποτε ριζοσπαστικής άποψης.

Όλα αυτά την ώρα που ασχημονούν στα ίδια μέσα ναζί, ακροδεξιοί, κάθε λογής συνωμοσιολόγοι με αφορμή την πανδημία και όχι μόνο, με τους υπεύθυνους να παρεμβαίνουν –αν και εφόσον– μόνο αφού αυτές οι απόψεις έχουν ήδη φτάσει σε έναν σημαντικό αριθμό κοινού.

Αντιθέτως, πολλές φορές, ακόμα και απλές αντιρατσιστικές και αντιφασιστικές αναρτήσεις λογοκρίνονται, συχνά απροσχημάτιστα.

Είναι προφανές ότι το φεστιβάλ υπήρχε πολύ πριν την ανάπτυξη του διαδικτύου και ό,τι κι αν κάνουν όσοι ενοχλούνται από την ύπαρξή του, δεν μπορούν να το σβήσουν από τη συλλογική συνείδηση, όσο κι αν προσπαθούν να περιορίσουν τα ψηφιακά του ίχνη.

Κόβουν τις διαφημίσεις του 46ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ Facebook και Google
Μία από τις δεκάδες αφίσες της ΚΝΕ όπου -σύμφωνα με την Google και το Facebook- προωθεί τη χρήση ναρκωτικών!

Πρόκειται για ένα θεσμό εξάλλου που ούτε οι αστικές κυβερνήσεις, οι οποίες, ιδιαίτερα στα πρώτα χρόνια της διεξαγωγής του, προσπαθούσαν με διάφορους τρόπους να το παρεμποδίσουν, ενώ τα κυρίαρχα ΜΜΕ διαχρονικά τηρούσαν ως επί το πλείστον σιγή ιχθύος.

Μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια δηλαδή.

Κάτι που θα αποδειχθεί πετρίτρανα την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς για άλλη μια χρονιά, παρά τους περιορισμούς και τις ιδιαίτερες λόγω πανδημίας συνθήκες διεξαγωγής, το παρών θα δώσουν χιλιάδες νέες και νέοι, εργαζόμενοι, φοιτητές και άνθρωποι κάθε ηλικίας.

Πηγές: Κατιούσα και 902.gr


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΡΟΒΕΣΠΙΕΡΟ 













Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020

ΑΥΤΟ !! τίποτα άλλο

 


ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΤΙ ΨΗΦΙΖΕΙΣ 

ΕΡΙΝΥΕΣ


Το… Je suis antifasciste, δεν φτάνει
Άντε και το ‘βαλες το σήμα με το «Δεν είναι αθώοι». Ίσως με περισσότερη σοβαρότητα από το χαζοχαρούμενο “je suis...” που κοτσάρουν πολλοί, κατά καιρούς.
Αυτό που τελικά καταφέρνεις, πέρα από την αισθητική επιβάρυνση της φάτσας σου, που, τέλος πάντων, να δεχτεί η κοινωνία πως κι εμείς οι άσχημοι έχουμε δικαιώματα προβολής, είναι να προκαλείς και την παραμένουσα, επιμόνως, λογική κάποιων ελάχιστων. Είναι ένοχος, λοιπόν, ο φασισμός. Εξανίστασαι με τον βίο και την πολιτεία του φασισμού, αγανακτείς, διαμαρτύρεσαι για τις δολοφονίες του, το ματοκύλισμα που, κατά καιρούς και κατά τόπους, επιφέρει στην ανθρωπότητα. Και καλά κάνεις. Αλλά ο φασισμός δεν πέφτει απ’ τον ουρανό ως βιβλικό μάνα. Δεν φύεται στο έδαφος. Δεν εξορύσσεται από το υπέδαφος. Δεν αναδύεται από τη θάλασσα. Είναι παιδί του καπιταλισμού. Ο φασισμός γεννιέται και τρέφεται στον καπιταλισμό, είναι το κοινωνικοοικονομικό και πολιτικό εργαλείο του εναντίον σου. Τον επισείει όποτε σκουραίνουν τα πράγματα γι’ αυτόν. Όπως στον μεσοπόλεμο τον προηγούμενο αιώνα. Ή όταν θέλει να σου πάρει τα πάντα. Όπως σήμερα.
Εσύ, όμως, είσαι με τον καπιταλισμό. Ταγμένος σ’ αυτόν, όπως το ζαβό ο Ισαάκ, απ’ τον ημιάγριο προπάτορα της εβραϊκής μυθολογίας. Ή την Ιφιγένεια της δικής σου. Δεν μπορείς να φανταστείς κάτι άλλο κι αν σου περνά απ’ το μυαλό, δεν μπορείς να κάνεις ένα βήμα προς τα κει. Τον υπηρετείς εμπράκτως, τον ανέχεσαι και τον συντηρείς με την απραξία σου. Στηρίζεις και εκλέγεις τους λακέδες του, «αριστερούς» και δεξιούς. Τις άθλιες μαριονέτες του. Κι όταν τρομάζεις με τον φασισμό, κρεμάς ένα ανέξοδο γραφικό στο fb, όπως τη φωτογραφία ενός ξεβρασμένου απ’ τη θάλασσα νεκρού παιδιού ή την άλλη από ένα βασανισμένο ζώο. Με την ίδια ελαφρότητα που αντιδράς όψιμα στο… big brother. Ενώ έχεις φάει όλη τη χλαπάτσα της 40ετούς ηθικής, πολιτιστικής και μορφωτικής κατάπτωσης. Όπως όταν κομπορρημονείς στο σαλόνι των φίλων για την μελέτη των απάντων του… Ντοστογιέφσκι. Έτσι και με τον φασισμό. Τον καταδικάζεις, αλλά έχεις συμβάλει – άθελά σου στη γιγάντωσή του. Τρέφεις και υπηρετείς το σύστημα που τον γεννά. Κι ας σημαδεύει αυτό το παιδί σου ή ότι έχει μείνει από αυτό. Η ιλαροτραγωδία της εξαπάτησης του ίδιου του εαυτού σου. Ο φασισμός δεν ξορκίζεται. Ξεριζώνεται μαζί με το σύστημα που τον τρέφει. Θάνατος, λοιπόν, στο φασισμό, αλλά και στη σκύλα που τον γεννά, τον καπιταλισμό.

Σ.Κ.
 

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020

Η Μόρια σας πάντα ΚΟΛΑΣΗ ήταν ....

 ΑΠΛΑ ΤΩΡΑ ΕΙΔΑΤΕ ΚΑΙ  ΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΤΗΣ ..



Αυτούς που βρήκαν απάγκιο ακόμα και μέσα στα νεκροταφεία κάποια αποβράσματα της κοινωνίας, κατακάθια και φασιστοειδή θέλουν να τους τιμωρήσουν ακόμα παραπάνω Θελουν να τους στείλουν στην Μακρόνησο και στην Γυάρο !
Αφήστε τον κόσμο ρε παλιοτόμαρα να φύγει ..Αφήστε τον να φύγει δεν θέλει κανένας να μείνει εδω ..γιατί τον κρατάτε με το ζόρι κι από την άλλη τσιρίζετε πως θα σας μολύνει την χώρα ;
Αφήστε τους να φύγουν ρε εγκληματίες .. κι αν καμιά χώρα δεν τους δεχτεί αφήστε τους τουλάχιστο να πεθάνουν περπατώντας και ελπίζοντας ! Αφήστε τους να πεθάνουν περπατώντας αλλά ελπίζοντας πως σε κάποια γωνιά του πλανήτη θα βρουν απάγκιο !
Μην τους στέλνετε ζωντανούς στον τάφο ρε καθάρματα ! 



Ζουμε εποχες απολυτου παραλογισμου που μαλιστα τεινει να γινει και μονιμο πολιτικο γιγνεσθαι στην κοινωνια .Η ΕΕ εχει ερθει σε συμφωνια με τον Σουλτανο να κρατα εκει τα εκατομμυρια των προσφυγων και με την Ελλαδα να κρατα εδω εγκλωβισμενους τους προσφυγες που ξεφευγουν απο τον Σουλτανο .Τα συγχρονα στρατοπεδα συγκεντρωσεις (Δομες τα λεμε τωρα ) τους κρατουν εκει φυλακισμενους για να μην πανε στις Ευρωπαικες χωρες που οι ΙΔΙΟΙ θελουν .Και μας φταινε οι ανθρωποι αυτοι οταν αντιδρουν και εξεγειρονται στην απολυτη αυτη κομπινα και κοροιδια !! Κι απ την αλλη ολοι (ΕΕ ΜΜΕ Συριζα κουβερνο )χυνουν κροκοδειλια δακρυα ταχαμ για το δραμα αυτων των ανθρωπων .Στην πραγματικοτητα θα ηθελαν να εξαφανισουν απο προσωπου γης αυτους τους ανθρωπους που τολμησαν να απαιτησουν μιαν αλλη πατριδα οταν οι ΙΔΙΟΙ ΑΥΤΟΙ ΤΟΥΣ ΒΟΜΒΑΡΔΙΖΑΝ .Αν ηταν δυνατον θα τους ειχαν κανει ολους ηδη αποκαιδια στους φουρνους σαν του Αουσβιτς να μην χαλαν τη σουπα της ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και της ΠΡΟΟΔΟΥ τους.Αν τους επαιρνε κοινωνικα ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΑΝ ...


ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ


Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2020

Και μια φωνή λογικής

 


Έχοντας πλέον αναρρώσει από επιβεβαιωμενη λοίμωξη με τον κορονοιο, θέλω να πω 2-3 πράγματα σε γνωστούς και φίλους προς γνώση και συμμόρφωση.
1) Δεν ξέρουμε σίγουρα ποιος θα νοσησει σοβαρά και ποιος όχι. Είμαι σχετικά νέος ακόμα (42 ετών), χωρίς χρόνια προβλήματα υγείας και χωρίς επιβαρυντικους παράγοντες εκτός του ότι είμαι άνδρας. Επί δέκα μέρες δεν μπορούσα να πάρω τα πόδια μου, και την 5η-6η μέρα όταν έφτασα 39 πυρετό και το οξυγόνο μου έπεσε ελαφρώς πίστεψα ότι θα καταλήξω στο νοσοκομείο.
2) Δεν ξέρουμε που μπορεί να κολλήσουμε. Εγώ μπορεί να κόλλησα στο κάμπινγκ, στην δουλειά ή και σε σύντομη επίσκεψη στο μίνι μάρκετ της γειτονιάς. Προσοχή χρειάζεται παντού.
3) Αφήστε τις συνωμοσιολογικες σαχλαμάρες. Δεν θέλει κανένας να σας τσιπαρει, δεν θέλει κανένας να σας στερήσει την "ελευθερία" σας ή τα εργασιακά σας δικαιώματα. Είναι μία ακόμα από τις εκατοντάδες πανδημίες που έχει αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα, από τότε που δεν υπήρχαν τσιπ, δεν υπήρχε ελευθερία, δεν υπήρχαν εργασιακά δικαιώματα. Διεκδικήστε ότι θέλετε να διεκδικήσετε, αλλά επιπλέον των μέτρων προστασίας και όχι ΑΝΤΊ αυτών. Ο κορονοιος σκοτώνει ΕΠΙΠΛΈΟΝ της ελονοσίας, της φυματίωσης, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σκοτώνει ΕΠΙΠΛΈΟΝ όλων αυτών και πολλών άλλων σχετικών και άσχετων αιτιων θανάτου που βλέπω να προφασιζονται οι Ταλιμπαν της "ελευθερίας", και όχι ΑΝΤΊ αυτών. Όταν δεν προστατεύετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας, ποιον τιμωρείτε αν νοσησετε εσείς και οι γύρω σας? Το "σύστημα" ή τους ίδιους σας τους εαυτούς και τους γύρω σας?
3+) Αν πιστεύετε στις παραπάνω συνωμοσιολογικες σαχλαμάρες, παρακαλώ αφαιρέστε με απ την λίστα των φίλων σας. Έχω δει αρκετούς θανάτους από κορονοιο, και έχοντας πλέον περάσει την λοίμωξη και έχοντας φοβηθεί και για την δική μου ζωή, δεν θέλω να συναναστρεφομαι με ανθρώπους που προτιμούν να ακούνε συνωμοσιολογους και τους ελάχιστους εκκεντρικούς υγειονομικους από σοβαρούς και αμερόληπτους επιστήμονες.
4) Αφήστε τις αηδίες τύπου "μόνο όσοι έχουν υποκείμενα νοσήματα πεθαίνουν". Αφενός αυτό δεν ισχύει, υπάρχουν πολλοί νέοι άνθρωποι παγκοσμίως χωρίς κανένα γνωστό πρόβλημα υγείας που έφυγαν πολύ πριν την ώρα τους. Αφετέρου όσοι έχουν υποκείμενα νοσήματα, είναι αποδεκτό να πεθάνουν προωρα? Όταν βασικοί παράγοντες κινδύνου είναι η παχυσαρκία, η υπέρταση, ο διαβήτης, το γήρας και οι μισοί σχεδόν Έλληνες έχουν τουλάχιστον έναν από αυτούς τους παράγοντες, είναι αποδεκτό να χάσουμε διψήφιο ποσοστό τους λόγω "υποκείμενων" νοσημάτων? Ή και πιο γενικά ακόμα, από πότε ως κοινωνία αποδεχόμαστε τον πρόωρο, προλαμβανομενο θάνατο?
*Μην ζητάτε άδεια για να κοινοποιήσετε, κάντε το ελεύθερα.
Θοδωρής Βρούχος, κλινικός μικροβιολογος, ΗΒ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ facebook