Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

ΚΚΕ: ΚΡΙΤΙΚΉ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ


Για όσους ισχυρίζονται ότι το ΚΚΕ κάνει κριτική στην πορεία του κομμουνιστικού κινήματος μόνο στη μετά Στάλιν περίοδο. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Απλά οι ανεγκέφαλοι θέλοντας να κάνουν φτηνό αντικομουνισμό κάνουν πως «δεν άκουσαν»
Για όποιον ξέρει να διαβάζει πολιτικά ας δει το παρακάτω απόσπασμα από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στο 46ο Φεστιβά ΚΝΕ – ΟΔΗΓΗΤΗ στις 19/9/2020. Μια θέση που θα συζητηθεί.
«Η αποτίμηση αυτού του πρώτου εγχειρήματος ανάληψης της εργατικής εξουσίας σε πολλές χώρες του κόσμου και για δεκαετίες γίνεται ασφαλώς κριτικά, αλλά και αυτοκριτικά όσον αφορά αδυναμίες του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος και του ίδιου του ΚΚΕ.
«Η σοσιαλιστική οικοδόμηση, η ίδια η Σοβιετική Ένωση και το ΚΚΣΕ δεν ήταν απαλλαγμένη από αδυναμίες, παραλείψεις, λάθη, αντιφάσεις και υποχωρήσεις, πρώτα απ' όλα προς την ατομική ιδιοκτησία, και όλα αυτά είχαν έκφραση και στη στρατηγική του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος, ιδιαίτερα τις κρίσιμες δεκαετίες του '40 κατ' αρχάς και στη συνέχεια, μέχρι τις τελικές αντεπαναστατικές ανατροπές της δεκαετίας του '80.
Σε αυτήν την πορεία, ασφαλώς πίεζε η ύπουλη, αλλά ταξικά σταθερή στρατηγική των ιμπεριαλιστών συμμάχων του τότε αντιφασιστικού άξονα ΗΠΑ και Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και τα ίδια τα λάθη του διεθνούς και ελληνικού κομμουνιστικού κινήματος.
Λάθη που είχαν ως βαθύτερη αιτία την ίδια τη στρατηγική της μη σύνδεσης του εθνικοαπελευθερωτικού αντιφασιστικού αγώνα στα χρόνια 1940-1945 με την κατάκτηση της εργατικής - λαϊκής εξουσίας σε όλες τις χώρες, γεγονός που οδηγούσε συνεχώς σε όλο και περισσότερους ιδεολογικοπολιτικούς συμβιβασμούς και υποχωρήσεις, τόσο της ίδιας της Σοβιετικής Ένωσης όσο και των κομμουνιστικών κομμάτων και των αντιστασιακών κινημάτων, προς τους μέχρι τότε συμμάχους, κυρίως τη Βρετανία όσον αφορά την Ελλάδα, αλλά και τις ΗΠΑ.
Μελετάμε την Ιστορία μας στην Ελλάδα και στον κόσμο. Δεν σταματάμε γιατί έρχονται στο φως όλο και καινούργια στοιχεία, από τα αρχεία που μέχρι χτες ή ήταν ακόμη απόρρητα ή απλά δεν ήταν σε γνώση μας.»



 ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020

ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ μια ανατροπή που δεν ολοκληρώθηκε


Μετά το διώξιμο των Αγγλων οι Αφγανοί το 1919 πέρασαν μια περίοδο με μοναρχίες και τυρρανικά καθεστώτα ώσπου το 73 ανέτρεψαν την μοναρχία και το 78 ανέβασαν στην εξουσία τον φιλοσοβιετικό Ταράκι ,ο  οποίος ανετράπει και αυτός απο το Δημοκρατικό κόμμα Μαρξιστών του Λαού του Αφγανιστάν κοντά στο 80.Αυτοί αμέσως κάλεσαν την ΕΣΣΔ να βοηθήσει καθώς στρατός κι αστυνομία ηταν αδύναμοι .Οι Σοβιετικοί απο την πρώτη στιγμή είχαν να αντιμετωπίσουν ομάδες Μουτζαχεντίν σε όλη την επικράτεια οι οποίοι δεν εβλεπαν με καλό ματι τις αλλαγές ιδιαίτερα στο θέμα απελευθέρωσης των γυναικών και της μόρφωσης του λαού .Οι σκοταδιστές αυτοί είχαν την αμέριστη στήριξη της CIA και των Αμερικάνων Βρεττανών .Το ΝΑΤΟ έπαιξε το χαρτί του και νίκησε αφου βύθισε παλι εναν λαό στο χάος και την κόλαση 

















 

13 Οκτώβρη -Φουντώνει η πάλη του Λαού μας

 


Πανεργατικό συλλαλητήριο στις 13 Οκτώβρη στην Αθήνα οργανώνουν συνδικαλιστικές οργανώσεις της Αττικής, δίνοντας συνέχεια στην πάλη ενάντια στην εντεινόμενη αντιλαϊκή επίθεση κυβέρνησης - κεφαλαίου και προετοιμάζοντας την παραπέρα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Τα συνδικάτα σημαίνουν συναγερμό: Ενάντια στην πολιτική που εκθέτει την υγεία του λαού στον κίνδυνο της πανδημίας χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας, ενάντια στην ίδια πολιτική που επιτίθεται στο εισόδημα και τα δικαιώματα των εργαζομένων, φορτώνοντας για μια ακόμα φορά στην πλάτη τους τα βάρη της νέας καπιταλιστικής κρίσης.

Η σύσκεψη Ομοσπονδιών, Σωματείων και συνδικαλιστών, που έγινε την περασμένη Τετάρτη μετά από κάλεσμα της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ, αποφασίζοντας την οργάνωση του πανεργατικού συλλαλητηρίου, προσδιόρισε παράλληλα και τα καθήκοντα που αναλαμβάνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Τα σωματεία σχεδιάζουν ήδη τις πρωτοβουλίες τους, διαμορφώνουν σχέδιο δράσης με συσκέψεις, συνελεύσεις, παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις, ιεραρχώντας ψηλά το στόχο να φτάσει παντού το αγωνιστικό κάλεσμα, σε κάθε κλάδο και χώρο δουλειάς, σε κάθε εργαζόμενο και κάθε τίμιο συνδικαλιστή.

Αναλαμβάνουν δράση για την ενημέρωση και κινητοποίηση των εργαζομένων κόντρα στα επόμενα βήματα της επίθεσης, που περιλαμβάνουν γενίκευση της «ευελιξίας», νέα χτυπήματα στο Ασφαλιστικό, επιβολή νέων εμποδίων στη συνδικαλιστική και συλλογική δράση. Αναδεικνύουν το «ξεσάλωμα» της εργοδοσίας στους χώρους δουλειάς, τις δραματικές ελλείψεις στο δημόσιο σύστημα Υγείας, τα τεράστια κενά και τις ελλείψεις με τις οποίες ξεκινά η σχολική χρονιά, την άθλια κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, που μέσα στην πανδημία έχουν μετατραπεί σε υγειονομική βόμβα.

Με τη δράση τους, τα συνδικάτα που μπαίνουν στη μάχη «σπάνε» τη σιωπή που θέλουν να επιβάλουν οι πλειοψηφίες στη διοίκηση της ΓΣΕΕ και σε άλλα συνδικαλιστικά όργανα. Προβάλλοντας αιτήματα με κριτήριο τις ανάγκες του λαού, δίνουν απάντηση στην προσπάθεια του εργατοπατερισμού να βάλει ακόμα πιο ενεργητικά πλάτη στην προώθηση των νέων αντεργατικών ρυθμίσεων.

Στο συλλαλητήριο στις 13 Οκτώβρη καλεί και η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής (ΟΒΣΑ), διεκδικώντας μέτρα προστασίας και στήριξης για τους αυτοαπασχολούμενους.

Κινητοποιήσεις και αγωνιστικές πρωτοβουλίες

Τις επόμενες μέρες προγραμματίζονται μεταξύ άλλων οι εξής αγωνιστικές παρεμβάσεις:

-- Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος καλεί σε κινητοποίηση στα Προπύλαια και στη συνέχεια στο υπουργείο Εργασίας τη Δευτέρα 21/9, στις 11.30 π.μ., με βασικά αιτήματα να ανασταλούν τα χρέη σε εφορία, τράπεζες, ΔΕΚΟ, να επιδοτηθούν όλοι οι μακροχρόνια άνεργοι.

-- Ομοσπονδίες και Σωματεία της Αττικής προχωρούν σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας την Τρίτη 22/9, στις 6 μ.μ., για τα κρούσματα κορονοϊού που πολλαπλασιάζονται σε χώρους δουλειάς. Καταγγέλλουν τα ελλιπή μέτρα προστασίας και τον συγχρωτισμό των εργαζομένων που επιβάλλει η εργοδοσία, τονίζοντας την ευθύνη κυβέρνησης και υπουργείου Εργασίας. Στην κινητοποίηση καλούν οι Ομοσπονδίες Εργαζομένων Φαρμάκου (ΟΕΦΣΕΕ), Γάλακτος - Τροφίμων - Ποτών, Τύπου - Χάρτου, Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος (ΟΕΚΙΔΕ), η Πανελλαδική Ενωση Ελαιουργοσαπωνοποιών και Εργατοϋπαλλήλων Χημικής Βιομηχανίας Αττικής, τα Σωματεία Εργαζομένων Ενέργειας Αττικής - Βοιωτίας - Εύβοιας - Κορινθίας, Μετάλλου και Ναυπηγικής Βιομηχανίας, Τύπου - Χάρτου.

-- Το Συνδικάτο Εργαζομένων Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής και επιχειρησιακά σωματεία οργανώνουν συγκέντρωση στο υπουργείο Εργασίας τη Δευτέρα 28/9, στις 11 π.μ., ενώ το κλαδικό Συνδικάτο έχει προκηρύξει στάση εργασίας (10 π.μ. - 2 μ.μ.), στο πλαίσιο της απόφασης για μέρα δράσης των εργαζομένων του κλάδου.

Συσκέψεις και συνελεύσεις

Ο αγωνιστικός σχεδιασμός θα βρεθεί στο επίκεντρο και μιας σειράς συσκέψεων, συνελεύσεων και εκλογοαπολογιστικών διαδικασιών που προγραμματίζουν συνδικαλιστικές οργανώσεις:

-- Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λαμίας πραγματοποιεί το 2ο εκλογοαπολογιστικό Συνέδριό του την Κυριακή 20/9, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΒΕ Φθιώτιδας στη Λαμία (Οθωνος 3).

-- Το Σωματείο Εργαζομένων Φροντιστηρίων - Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης - Βόρειας Ελλάδας πραγματοποιεί την εκλογοαπολογιστική Γενική του Συνέλευση την Κυριακή 20/9, στις 6 μ.μ. στην αίθουσα του 1ου ορόφου του ΕΚΘ.

-- Το Εργατικό Κέντρο ν. Λάρισας καλεί τα σωματεία και τους μαζικούς φορείς σε σύσκεψη που διοργανώνει την Τρίτη 22/9, στις 6.30 μ.μ. στον αύλειο χώρο του 1ου Λυκείου, για την οργάνωση της πάλης.

-- Το Σωματείο Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών Πειραιά, Αττικής και Νήσων οργανώνει την εκλογοαπολογιστική του Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 23/9, στις 7.30 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

-- Ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας προχωρά σε Γενική Συνέλευση την Κυριακή 27/9, στις 10.30 π.μ. στην πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως (έναντι ΟΤΕ) στο Περιστέρι (πλησίον Μετρό «Αγ. Αντώνιος»).

-- Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας καλεί σε Γενική Συνέλευση την Κυριακή 27/9, στις 9 π.μ. στα γραφεία του (Βερανζέρου 1, πλατεία Κάνιγγος).


ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Προειδοποιητική 24ωρη απεργία σε όλα τα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά

Σε προειδοποιητική 24ωρη απεργία σε όλα τα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά την Πέμπτη 24/9 προχωρούν οι ναυτεργάτες.

Την απεργία κήρυξαν τα σωματεία Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»Πανελλήνια Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και Ενωση Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΗΗΕΝ)

Η ημερομηνία της απεργίας ανακοινώθηκε σε σύσκεψη που έγινε το πρωί της Παρασκευής στην αίθουσα του κεντρικού κτιρίου των ναυτεργατικών Ενώσεων, στην οποία εκτός από τους εκπροσώπους των παραπάνω σωματείων συμμετείχαν ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, Ν. Ξουράφης, ο πρόεδρος της Ενωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ/ΝΑΤ), μέλη διοικήσεων σωματείων και ναυτεργάτες.

Ανοίγοντας τη σύσκεψη, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Ευαγγελάκης, τόνισε ότι πρέπει να σημάνει συναγερμός σε όλα τα καράβια, όχι μόνο στον Πειραιά, αλλά παντού. Να ενημερωθούν οι ναυτεργάτες και να πάρουν θέση μάχης, για να αποτρέψουν την ολομέτωπη επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές, που με τη βοήθεια της κυβέρνησης ΝΔ, όπως πριν με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θέλουν να βάλουν ταφόπλακα στο σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στα μέτρα που πέρασε η κυβέρνηση σαν τον κλέφτη κατακαλόκαιρο, καταργώντας τη ΣΣΕ στα ποντοπόρα, βαθαίνοντας την παρέμβαση στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα κ.ά. «Το γεγονός ότι στα επιβατηγά καράβια της ακτοπλοΐας υπάρχει ακόμα ΣΣΕ και ισχύει για όλο το πλήρωμα οφείλεται στους σκληρούς ταξικούς αγώνες μας», επισήμανε.

Τον λόγο πήραν επίσης ο πρόεδρος της ΠΕΕΜΑΓΕΝ, Γιώργος Αντωνόπουλος, και ο πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Λευτέρης Μπαρμπαρούσης, αναδεικνύοντας τον βρώμικο ρόλο των εργατοπατέρων στη διοίκηση της ΠΝΟ, που όπως φάνηκε τα είχαν όλα προσυμφωνημένα με την κυβέρνηση. Ο πρόεδρος της ΠΕΣ/ΝΑΤ Γ. Βρανάς ανέφερε ότι οι συνταξιούχοι ναυτεργάτες θα βρεθούν στο πλευρό των εν ενεργεία συναδέλφων με όλες τους τις δυνάμεις.

«Η απεργία να αποτελέσει εφαλτήριο αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, να μείνουν στα χαρτιά τα αντεργατικά μέτρα των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, να βάλουμε μπροστά τις δικές μας σύγχρονες ανάγκες, ενάντια στα εργασιακά κάτεργα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που θυσιάζει ακόμα και την ανθρώπινη ζωή, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του», αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν τα ναυτεργατικά σωματεία μετά τη σύσκεψη.

Οι ναυτεργάτες διεκδικούν μεταξύ άλλων: Ανανέωση των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική, δημόσια Ασφάλιση για όλους. Να παρθούν πίσω όλες οι ΠΝΠ και οι αντεργατικές διατάξεις. Πλήρη - σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις αυξημένες ανάγκες. Ουσιαστική προστασία των ανέργων κ.ά.



απο τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ 












Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

ΕΝΑΣ ΖΕΥΓΑΣ ΕΦΥΓΕ ...

 


Η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ με βαθιά θλίψη αποχαιρετά τον σύντροφο Βαγγέλη Μπούτα, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής της ΚΕ και συνδικαλιστή του αγροτικού κινήματος, ο οποίος έφυγε σήμερα από τη ζωή μετά από σκληρή μάχη με τον καρκίνο και ταλαιπωρημένος από σοβαρό ατύχημα που είχε στην εργασία του.

Ο σύντροφος Βαγγέλης υπήρξε εμβληματική μορφή του αγροτικού κινήματος της χώρας μας, ένας αυθεντικός, λαϊκός άνθρωπος, σεμνός, πρωτοπόρος αγωνιστής.

Όλη του η ζωή και η διαδρομή, από τα νεανικά του χρόνια, χαρακτηρίστηκε από την πρωτοπόρα δράση του για τα ιδανικά και τους σκοπούς του ΚΚΕ για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, με σημαντική συμβολή στην οργάνωση των αγώνων της μικρομεσαίας αγροτιάς, χαίροντας της πλατιάς αναγνώρισης και εκτίμησης από τους συναδέλφους του αγρότες, γενικότερα από τους λαϊκούς ανθρώπους του Θεσσαλικού κάμπου, αλλά και όλης της χώρας.

Ο σύντροφος Βαγγέλης γεννήθηκε το 1954 στην Μητρόπολη Καρδίτσας, από γονείς αγρότες και αγωνιστές του λαϊκού κινήματος. Ο πατέρας του υπήρξε οργανωμένος στην προδικτατορική ΕΔΑ, ενώ η μητέρα του είχε περάσει από το αντάρτικο, μαζί με τέσσερα αδέλφια της, από τα οποία το ένα σκοτώθηκε το 1948.

Από μικρός δούλεψε στα χωράφια, αναπτύσσοντας παράλληλα σημαντική δράση στους αγροτικούς συλλόγους της περιοχής του. Το Νοέμβρη του '77 οργανώνεται στην ΚΝΕ και στο ΚΚΕ, αναλαμβάνοντας πολλές και υπεύθυνες Κομματικές χρεώσεις στις Οργανώσεις της Θεσσαλίας και στο αγροτικό συνδικαλιστικό κίνημα. Το 1980 εκλέχθηκε μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Καρδίτσας, καθώς και του Γραφείου της, το 1983 στην Επιτροπή Περιοχής Θεσσαλίας, μέχρι και το 1990 και στη συνέχεια στο Συντονιστικό Όργανο Θεσσαλίας έως το 1994.

Στα δύσκολα χρόνια, 1989 - 1991, μετά τις αντεπαναστατικές ανατροπές στις χώρες του σοσιαλισμού και την εσωκομματική διαπάλη στο ΚΚΕ, ο σύντροφος Βαγγέλης έδωσε τη μάχη υπερασπιζόμενος τον επαναστατικό χαρακτήρα του Κόμματος, τις αρχές και την ιδεολογία του Μαρξισμού - Λενινισμού, ενάντια στην προσπάθεια διάλυσής του από τον οπορτουνισμό. Στο κρίσιμο 13ο Συνέδριο του ΚΚΕ, τον Φλεβάρη του 1991, εκλέγεται μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος, στην οποία επανεκλέγεται μέχρι και σήμερα.

Υπήρξε βουλευτής Καρδίτσας του Κόμματος την τετραετία 1996 - 2000, ενώ εξελέγη και στις εκλογές του Μάη του 2012. Συμμετείχε στα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ σε πολλές εκλογικές μάχες, Βουλευτικές, Ευρωεκλογές και στη Δημοτική και Περιφερειακή Διοίκηση.

Ακόμα, στο αγροτικό κίνημα και τους συλλόγους της περιοχής του, ο σ. Β. Μπούτας έχει διατελέσει Πρόεδρος του Μορφωτικού Συλλόγου του χωριού του, μέλος του ΔΣ του Αγροτικού Συλλόγου του χωριού και Γραμματέας της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας. Διετέλεσε Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος στην Ένωση Συνεταιρισμών Καρδίτσας, μέλος του ΔΣ και Γραμματέας της ΓΕΣΑΣΕ. Υπήρξε, επίσης, Πρόεδρος στην Κοινότητα της Μητρόπολης από το 1987 έως το 1993.

Σημαντική είναι η προσφορά του συντρόφου Βαγγέλη στην ανασυγκρότηση του αγροτικού κινήματος, στην πάλη του σε αντικαπιταλιστική - αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση, την ενίσχυση της Κοινωνικής Συμμαχίας των αγροτών με τους εργάτες και τους αυτοαπασχολούμενους της πόλης. Συνέβαλε αποφασιστικά στη δημιουργία της ΠΑΣΥ, στους μεγάλους αγώνες του Μπλόκου της Νίκαιας και στη συγκρότηση της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής των Μπλόκων.

Με την αγωνιστική του δράση για μια καλύτερη ζωή για τη μικρή και τη μεσαία αγροτιά που πνίγεται στα χρέη, πουλώντας ακόμα και κάτω από το κόστος και ένα μέρος της ξεκληρίζεται, αλλά και τη στάση του, τη λαϊκότητα και την αγάπη του για την περιοχή του, ενέπνευσε τις νεότερες γενιές αγωνιστών και συνδικαλιστών της μαχόμενης αγροτιάς. Τίμησε, μέχρι το τέλος της ζωής του, την ιδιότητα του μέλους και του στελέχους του ΚΚΕ.

Η Κεντρική Επιτροπή εκφράζει τα πιο θερμά της συλλυπητήρια σε όλη την οικογένειά του, στη σύζυγό του Χριστίνα, στα παιδιά και τα εγγόνια του.

Η κηδεία του θα είναι πολιτική και θα γίνει τη Δευτέρα 21 Σεπτέμβρη στις 15.00, στο χωριό του, τη Μητρόπολη Καρδίτσας.

απο 902πορταλ




ΜΑΝΑ ΚΟΥΡΑΓΙΟ

 


"Δεν μπορώ να μοιραστώ αυτό που έζησα με το παιδί μου, όταν άνοιγε η πόρτα κι άκουγα το «μάνα, πού είσαι» ή όταν, δυο μέτρα παλικάρι, χωνόταν στον λαιμό μου. Τουλάχιστον χόρτασε πριν φύγει αγάπη και φροντίδα, δεν είχε παράπονα. Για μας όμως σταμάτησαν όλα. Δεν μπορώ ακόμα να μαγειρέψω τα αγαπημένα του φαγητά. Στα εγγόνια μου δεν μιλάω, το έχω αφήσει αυτό στην κόρη μου, που ξέρει πιο καλά πώς και πότε πρέπει να τους μιλήσει. Ξέρουν ότι ο Παύλος δεν θα γυρίσει από το μεγάλο ταξίδι. Η μεγάλη μου εγγονή, που τον είχε γνωρίσει, μερικές φορές θυμώνει μαζί του όταν κλαίω και του φωνάζει να γυρίσει.
Δεν αντέχω να πηγαίνω συχνά στο κοιμητήριο, έχω άρνηση, πηγαίνω όμως συνέχεια στο μνημείο. Είναι τόσα πολλά που έζησα με το παιδί μου που δεν μπορώ να ξεχωρίσω τίποτα. Από την ώρα που κράτησα τον Παύλο μωρό στην αγκαλιά μου μέχρι την τελευταία στιγμή τα έχω όλα μέσα μου. Ακόμα κι όταν μεγάλος πια έμενε με τις κοπελιές του, τους φίλους του, κάθε μέρα έκανε μια βόλτα από το σπίτι.
Όλα τα παιδιά που ήταν μαζί του εκείνο το βράδυ, μαζί και η Χρύσα, σημαδεύτηκαν για πάντα. 'Ομως δεν είναι το ίδιο με το να περιμένεις κάθε βράδυ να ακούσεις το κλειδί στην πόρτα. Δεν το λέω εγωιστικά, αλλά είναι νέα παιδιά και υποχρεωτικά θα συνεχίσουν τη ζωή τους. 'Ομως τόσα παιδιά -κι όχι μόνο όσα έζησαν τον εφιάλτη- με γνώρισαν από τότε και ήρθαν κοντά μου. Δεν θέλω να είμαι αχάριστη. 'Εχασα τον Παύλο κι απέκτησα τόσα παιδιά, κι όταν περπατάω στον δρόμο κι ακούω να με φωνάζουν «μάνα» και να με πιάνουν από τον ώμο, αυτό είναι για μένα συγκλονιστικό"

(απο την Εφημερίδα των Συντακτών)





Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020

BIG BROTHER σαν να λέμε κοινωνία του Όργουελ

 


BIG BROTHER Ή ΕΝΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙ ΜΕ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ (1)
του Βασίλη Λιόση
Το Big Brother εμφανίστηκε στην ελληνική τηλεόραση πριν από 20 χρόνια, δάνειο από ξένη παραγωγή (η ελληνική τηλεόραση δεν έχει την ικανότητα να παράγει ούτε τα δικά της σκουπίδια. Ακόμη κι αυτά τα αγοράζει).
Το τηλεοπτικό αυτό παιχνίδι, για όσους δεν το θυμούνται, πήρε το όνομά του από το μυθιστόρημα του Τζορτζ Όργουελ, 1984. Στο έργο του αυτό ο Όργουελ περιέγραφε τον Μεγάλο Αδελφό ως ένα δυναστικό πρόσωπο που παρακολουθεί τους πάντες μέσω καμερών.
Εσχάτως, ένας εκ των παικτών δήλωσε την πρόθεσή του να βιάσει μία παίκτρια σε περίπτωση που «δεν του κάτσει», ξεπερνώντας κάθε όριο και προάγοντας τη λεγόμενη κουλτούρα βιασμού.
Μπορεί ένα τέτοιο απόρριμμα να παράγει ιδεολογία και πολιτική; Μπορεί το τίποτα να είναι κάτι; Η απάντηση είναι ένα κατηγορηματικό ναι. Ας δούμε το γιατί.
1) Ο Big Brother εξοικειώνει τον κόσμο με ένα δυστοπικό μέλλον όπου οι πάντες ελέγχονται πλήρως σε κάθε πτυχή της ζωής τους από την εξουσία. Ο έλεγχος συμπεριφορών, συναισθημάτων, ιδεών, στάσης ζωής είναι απαραίτητη προϋπόθεση υποταγής που μάλιστα γίνεται πιο επιτακτική σε περιόδους κρίσης. Οι κάμερες μπήκαν σιγά σιγά στη ζωή μας: στους δρόμους, στα αεροδρόμια, στα super market, εσχάτως και στα σχολεία κι έτσι στο τέλος μέσα από μικρές αλλά συνεχείς δόσεις δεν θα έχουμε καταλάβει τι έχει συμβεί. Στον μιθριδατισμό αυτό ο Big Brother έχει παίξει αποφασιστικό ρόλο και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο αφού οι κάμερες νομιμοποιούνται να βγάζουν σε δημόσια θέα την προσωπική ζωή.
2) Ειδικά οι νέοι άνθρωποι διαπαιδαγωγούνται στο να αναλώνονται σε συζητήσεις και τριβές δίχως καμία ουσία. Συζητήσεις για την κρίση, την ανεργία, τη φτώχια, τον ρατσισμό, την παιδεία, την τέχνη, δεν έχουν καμία θέση. Κάποτε η CIA φύτεψε στο κίνημα των χίπις τα ναρκωτικά για να κρατήσει το κίνημά τους εν υπνώσει και να θάψει τη ριζοσπαστικοποίησή του. Σήμερα οι νέοι εθίζονται να συζητάνε για ό,τι πιο βαρετό και ανούσιο και η ύπνωση επιτυγχάνεται μέσω τέτοιων τηλεοπτικών εκπομπών. Ωστόσο, το ξαναλέμε: το ανούσιο παράγει ουσία κι εν προκειμένω η ουσία είναι η απάθεια και η αδιαφορία για ό,τι καθορίζει τη ζωή μας.
3) Ειδική ιδεολογική λειτουργία επιτελείται στο ζήτημα της ανεργίας και της έννοιας της ευκαιρίας. Δεν υπάρχουν δικαιώματα. Άλλωστε μας το είπε ο Κυρανάκης. Η ανεργία δεν είναι δομικό χαρακτηριστικό του καπιταλισμού αλλά δομικό πρόβλημα αυτών που δεν ξέρουν να συντάξουν βιογραφικό. Το θέμα, λοιπόν, είναι να αρπάξεις την ευκαιρία. Και το Big Brother είναι μία ευκαιρία (ειδικά σήμερα που η ανεργία των νέων είναι κοντά στο 35%) είτε για να γίνεις γνωστός και κάπου να βολευτείς στον «μαγικό» κόσμο της τηλεόρασης είτε για να κερδίσεις τα 100.000 ευρώ.
4) Οι παίκτες εκπαιδεύονται στην κατάστρωση στρατηγικής (πρόκειται για ορολογία που χρησιμοποιείται από τους ίδιους) προκειμένου να γίνουν αρεστοί στο τηλεοπτικό κοινό. Δεν πρόκειται για κάποιο προϊόν αυταρέσκειας, αν και αυτή είναι φανερό πως υπάρχει, αλλά προϊόν της επιθυμίας για νίκη. Μπροστά στην επιδίωξη αυτή δεν υπάρχει φραγμός: η υποκρισία, η κατάδοση, οι στημένοι καυγάδες, η δήθεν συγκίνηση, ο αυτοεξευτελισμός, οι λυκοφιλίες (ζητάω συγγνώμη από τους λύκους), η προβολή επίμαχων σημείων του σώματος, όλα είναι αποδεκτά.
5) Το Big Brother, επίσης, αποθεώνει την εικόνα. Οι παίκτες επιλέγονται ώστε να «γράφουν» στο γυαλί. Καλοσχηματισμένοι κοιλιακοί και μούσκουλα για τα αγόρια, χυμώδη κορμιά για τα κορίτσια. Αλλά πλασάρουνε και το διαφορετικό. Όχι από διάθεση αντιρατσισμού και υπεράσπισης της διαφορετικότητας, αλλά γιατί πρέπει να απευθυνθούνε σε όλο το τηλεοπτικό κοινό: και στους ευτραφείς και στις σεξουαλικές μειονότητες και στους μεσήλικες και στους μετανάστες. Το προϊόν πρέπει να πωληθεί σε όσο το δυνατό περισσότερους. Η εικόνα τελικά επιτελεί ένα διπλό ρόλο: μεγιστοποίηση των κερδών και αποθέωση της ευτελούς.
6) Το τηλεοπτικό αυτό παιχνίδι, μαζί και με άλλα του παρελθόντος, παράγουν μία απολύτως στρεβλή αντίληψη για την έννοια της συμμετοχής και της δημοκρατίας. Το ποιοι θα μείνουν και ποιοι θα φύγουν από το παιχνίδι το αποφασίζουν οι τηλεθεατές οπότε δημιουργείται μία επίφαση δημοκρατίας. Υπερβολική εκτίμηση; Θα θυμίσουμε πως στο παρελθόν ο αμερικανοτραφής Γιώργος Παπανδρέου υποστήριξε πως αυτού του είδους οι εκπομπές προωθούνε την έννοια της συμμετοχικής δημοκρατίας!
Είναι ασφαλώς ανησυχητικό το γεγονός ότι η τηλεθέαση για ένα τέτοιο σκουπίδι ήταν υψηλή και κυμάνθηκε στο 25%. Ωστόσο, ας είμαστε επιφυλακτικοί για δυο λόγους: πρώτο, γιατί κατά καιρούς η εγκυρότητα αυτών των μετρήσεων έχει αμφισβητηθεί και δεύτερο, γιατί ακόμη κι αν είναι αληθή τα νούμερα υπάρχει πάντα το ερώτημα αν αυτοί που δέχονται την τοποθέτηση των μηχανών μέτρησης στο σπίτι τους είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού. Επιπλέον, στον βαθμό που το 25% είναι ακριβές δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το 75% αρνήθηκε να δει το τηλεοπτικό εξάμβλωμα. Τρεις στους τέσσερις αρνήθηκαν να καταναλώσουνε τη σαβούρα του ΣΚΑΪ.
Τέλος, δεν θα μπορούσε να μείνει ασχολίαστος ο θλιβερός Ανδρέας Μικρούτσικος που αφού τον αναστήλωσαν με μποτοξάρισμα, συνεχίζει από εκεί που είχε σταματήσει στην πρώτη εμφάνισή του στο Big Brother. Αναμφίβολα μπορεί να του απονεμηθεί το πρώτο βραβείο της παρλαπίπας και πάντα αναφύεται το ερώτημα πώς δυο άνθρωποι που ήταν αδέλφια είχαν τόσο διαφορετικές πορείες. Ο ένας, ο Θάνος, γράφοντας συγκλονιστική μουσική και παίρνοντας προοδευτική θέση στα πολιτικά δρώμενα και ο άλλος να μιλάει παράγοντας σαπουνόφουσκες πιο πολλές και από τα πιστολάκια που πουλάνε στα πανηγύρια.
Εντυπωσιακό το σπίτι του εγκλεισμού. Τζακούζι, πισίνα και γρασίδια. Αστραφτερό το στούντιο. Όπως και να έχει όμως, τα σκουπίδια όσο κι αν τα τυλίξεις με χρωματιστά χαρτιά, όσες εντυπωσιακές κορδέλες κι αν τους βάλεις, με όσα αρώματα κι αν τα ποτίσεις, η αποφορά τους είναι δεδομένη.
(1) Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην ΕΦΣΥΝ στις 16/9.






Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020

Κόβουν τις διαφημίσεις του 46ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ Facebook και Google

 

Με πρόσχημα την «προώθηση ψυχαγωγικών ναρκωτικών»!

Μια ακόμα επίδειξη ελευθερίας του λόγου κάνουν κολοσσοί του διαδικτύου αυτές τις μέρες, καθώς Google και Facebook αποκλείουν τις διαφημίσεις για το 46ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – Οδηγητή στο διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Google, Facebook, Instagram).

Κόβουν τις διαφημίσεις του 46ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ Facebook και Google
Κόβουν τις διαφημίσεις του 46ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ Facebook και Google

Oι δικαιολογίες είναι πραγματικά προκλητικές καθώς, εκτός από την αιτιολογία της πολιτικής διαφήμισης που σχετίζεται με:

«Κοινωνικά θέματα που ενδεχομένως μπορούν να επηρεάσουν το εκλογικό αποτέλεσμα ή κάνουν αναφορές σε υπάρχοντα ή προτεινόμενα νομοθετήματα»,

ούτε λίγο ούτε πολύ προβάλλεται ο ανήκουστος ισχυρισμός ότι γίνεται:

«Προώθηση ψυχαγωγικών ναρκωτικών»!!!

Γιατί αν ένα μέρος προωθεί τη χρήση ουσιών, αυτό είναι το Φεστιβάλ της ΚΝΕ, όλοι το ξέρουν αυτό…

Το όλο θέμα θα ήταν για γέλια, αν δεν επρόκειτο για ένα ακόμα κρούσμα λογοκρισίας και φίμωσης φωνών που αντιστέκονται στο σύστημα, αλλά και οποιασδήποτε ριζοσπαστικής άποψης.

Όλα αυτά την ώρα που ασχημονούν στα ίδια μέσα ναζί, ακροδεξιοί, κάθε λογής συνωμοσιολόγοι με αφορμή την πανδημία και όχι μόνο, με τους υπεύθυνους να παρεμβαίνουν –αν και εφόσον– μόνο αφού αυτές οι απόψεις έχουν ήδη φτάσει σε έναν σημαντικό αριθμό κοινού.

Αντιθέτως, πολλές φορές, ακόμα και απλές αντιρατσιστικές και αντιφασιστικές αναρτήσεις λογοκρίνονται, συχνά απροσχημάτιστα.

Είναι προφανές ότι το φεστιβάλ υπήρχε πολύ πριν την ανάπτυξη του διαδικτύου και ό,τι κι αν κάνουν όσοι ενοχλούνται από την ύπαρξή του, δεν μπορούν να το σβήσουν από τη συλλογική συνείδηση, όσο κι αν προσπαθούν να περιορίσουν τα ψηφιακά του ίχνη.

Κόβουν τις διαφημίσεις του 46ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ Facebook και Google
Μία από τις δεκάδες αφίσες της ΚΝΕ όπου -σύμφωνα με την Google και το Facebook- προωθεί τη χρήση ναρκωτικών!

Πρόκειται για ένα θεσμό εξάλλου που ούτε οι αστικές κυβερνήσεις, οι οποίες, ιδιαίτερα στα πρώτα χρόνια της διεξαγωγής του, προσπαθούσαν με διάφορους τρόπους να το παρεμποδίσουν, ενώ τα κυρίαρχα ΜΜΕ διαχρονικά τηρούσαν ως επί το πλείστον σιγή ιχθύος.

Μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια δηλαδή.

Κάτι που θα αποδειχθεί πετρίτρανα την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς για άλλη μια χρονιά, παρά τους περιορισμούς και τις ιδιαίτερες λόγω πανδημίας συνθήκες διεξαγωγής, το παρών θα δώσουν χιλιάδες νέες και νέοι, εργαζόμενοι, φοιτητές και άνθρωποι κάθε ηλικίας.

Πηγές: Κατιούσα και 902.gr


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΡΟΒΕΣΠΙΕΡΟ