Συνολικές προβολές σελίδας
Translate
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016
Οπορτουνισμός => Σοσιαλδημοκρατία => Φασισμός
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016
42ο
http://www.902.gr/eidisi/neolaia-paideia/109326/ena-monadiko-moysiko-taxidi-me-ti-natassa-mpofilioy-foto
Οι 20 κανόνες του Φεστιβάλ
Θα μπορούσαν να είναι 42, όσα και τα χρόνια του θεσμού, αλλά ας μην είμαστε υπερβολικοί. Έχουμε και λέμε.
-Ο χώρος του Φεστιβάλ είναι αχανής και το σήμα του κινητού πολλές φορές χάνεται μέσα στο πλήθος. Οπότε να έχεις πάντα σημεία-καβάτζα για να βρεθείς με τους δικούς σου. Πχ στη λαϊκή σκηνή, κάτω από το ταμπλό με τον Μπελογιάννη. Ή να κρατάς ένα μπαλόνι “ούτε γουλιά”, από τους απεργούς της Κόκα-κόλα, για να σε βρίσκουν οι άλλοι πιο εύκολα.
-Αν παρόλα αυτά βρεις σήμα, ήσυχο χώρο για να ακούς και συνεννοηθείς, πχ έρχομαι σε πέντε λεπτά, βάλε καλού-κακού κι άλλα δέκα, για τους γνωστούς που σίγουρα θα συναντήσεις στο δρόμο.
-Μην αφήνεις για αύριο κάτι που μπορείς να κάνεις-πάρεις σήμερα (πχ ένα βιβλίο, ένα μπλουζάκι, μια κονκάρδα, μια έκθεση). Ποτέ δεν ξέρεις αν θα το βρεις στη θέση του την άλλη μέρα ή αν θα έχει τελειώσει, κλείσει ή έχει πολύ κόσμο και δε βολεύει.
-Μην αφήνεις ποτέ μόνη της την καρέκλα σου, αν θες να την ξαναδείς. Ακόμα κι αν γράφει πάνω της το όνομά σου, δε θα την πάρεις πίσω ούτε με λύτρα.
-Η Πέμπτη είναι το νέο Σάββατο και η προσέλευση του κόσμου είναι μαζική. Αλλά Παρασκευή πρωί (λα-λα-λα-λα) δεν είναι το νέο πρωί της Κυριακής κι οι εργαζόμενοι έχουν πρωινό ξύπνημα, οπότε το Φεστιβάλ λήγει από τη 1.30.
-Η πρώτη μέρα είναι η καλύτερη για να γυρίσεις το χώρο πιο άνετα, χωρίς να γίνεται πανικός από κόσμο. Και η καλύτερη ώρα για βιβλιότσαρκα είναι είτε πολύ νωρίς, είτε πολύ αργά, που σπάει ο κόσμος ή είναι στις συναυλίες.
-Βάλε σημάδι πού έχεις παρκάρει ή πέτα πετραδάκια πίσω σου, για να μην ψάχνεις το αμάξι μία ώρα μετά, αφού φύγεις από το χώρο.
-Φυσικά και πάνε με όλα τα μαύρα παπούτσια σου. Ποιος σου λέει όμως πως θα παραμείνουν μαύρα όλο το βράδυ σε ένα χώρο με χαλίκι και χώμα;
Και τα άσπρα μια χαρά είναι. Αλλά όχι όταν έχει βρέξει-βρέχει-θα βρέξει, γιατί θα γεμίσουν λασπουριά. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.
Και τα άσπρα μια χαρά είναι. Αλλά όχι όταν έχει βρέξει-βρέχει-θα βρέξει, γιατί θα γεμίσουν λασπουριά. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.
–Μάνα θα πάω στο Φεστιβάλ.
-Ζακέτα να πάρεις…
Επιβάλλεται. Αλλιώς εσύ θα κλαις.
-Ζακέτα να πάρεις…
Επιβάλλεται. Αλλιώς εσύ θα κλαις.
–Έλα μωρέ, δε χρειάζεται ομπρέλα. Καλός είναι ο καιρός.
Κλασικό λάθος. Κάθε χρόνο, θα βρεθεί πάντα ένας να το κάνει.
Αλλά το Φεστιβάλ είναι παντός καιρού. Singing in the rain, που λέει και το τραγούδι.
Κλασικό λάθος. Κάθε χρόνο, θα βρεθεί πάντα ένας να το κάνει.
Αλλά το Φεστιβάλ είναι παντός καιρού. Singing in the rain, που λέει και το τραγούδι.
-Βασίλης Παπακωνσταντίνου. Κάποτε ήταν ένας κανόνας από μόνος του. Πλέον όχι. Κάνουμε αγρανάπαυση, για να μας λείψει και να τον ξαναφέρουμε.
-Σχεδόν κάθε χρονιά θα συμμετέχει ένα όνομα που θα ξενίσει κάποιους, ή κάποιος καλλιτέχνης που μπορεί να πει-να του ξεφύγει κάτι περίεργο. Δε βαριέσαι, κάποτε θα τα θυμόμαστε και θα γελάμε.
–Κι άλλο, κι άλλο…
Ναι, αλλά πρέπει να παίξουν κι οι επόμενοι. Οπότε…
–Γεια σας, καλή αντάμωση!
Ναι, αλλά πρέπει να παίξουν κι οι επόμενοι. Οπότε…
–Γεια σας, καλή αντάμωση!
-Λουκουμάδες υπάρχουν πολλοί. Πάγκος της ΚΝΕ όμως μόνο ένας. Με τη μυστική συνταγή για νόστιμους, ταξικούς λουκουμάδες, που μεταφέρεται από ΓΓ σε ΓΓ κι από δρουίδη σε δρουίδη.
-Πες όχι στο ψευτοδίλημμα σουβλάκι ή λουκάνικο. Πάρε και τα δύο.
-Αν είναι να πάρεις μαντίλες, μπλουζάκια, κονκάρδες, κτλ, κάν’ το στη Διεθνούπολη. Θα πάνε για καλό, επαναστατικό σκοπό.
-Οι συζητήσεις κι οι συναυλίες γίνονται όλες μαζί. Αν τρέχεις να προλάβεις για να δεις λίγο απ’ όλα, δε θα σου μείνει τίποτα. Αλλά αν μείνεις ακίνητος σε ένα μέρος και δε γυρίσεις το χώρο, πώς θα πάρεις γεύση από το Φεστιβάλ και τη μαγεία του;
-Μην γκρινιάζεις για το κρύο, την κούραση, κτλ. Κάποτε θα τα θυμάσαι και θα γελάς.
-Το επόμενο Φεστιβάλ αργεί πολύ, για αυτό φρόντισε να χορτάσεις το φετινό, όσο μπορείς.
-Το πιο όμορφο Φεστιβάλ μας δεν το έχουμε ζήσει ακόμα.
Απο τον Σφυροδρεπανο
Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016
Οι κορυφαία ανατροπή στην Ιστορία
Το 1989-91, τα τελευταία τρία χρόνια της Περεστρόικα, και αφού θριάμβευσε επί των αντιπάλων του, ο Γκορμπατσόφ αναμόρφωσε τη Σοβιετική Ένωση με πέντε κρίσιμους τρόπους. Πρώτον, έδωσε τέλος στον ηγετικό ρόλο και τη μονοπωλιακή θέση του ΚΚΣΕ, μεταμορφώνοντάς το σε κοινοβουλευτικό κόμμα. Δεύτερον, υπέσκαψε τον κεντρικό σχεδιασμό και τον δημόσιο χαρακτήρα της ιδιοκτησίας. Έσπρωξε το ΚΚΣΕ εκτός οικονομικής διαχείρισης, καθώς αναζητούσε μετάβαση σε οικονομία της αγοράς. Άρχισε να ιδιωτικοποιεί κρατικές επιχειρήσεις και ενθάρρυνε την αναπτυσσόμενη δεύτερη οικονομία. Τρίτον, παραδόθηκε στις ΗΠΑ για μια σειρά από ζητήματα διεθνούς πολιτικής και τελικά αναζήτησε άμεση συνεργασία με τον ιμπεριαλισμό. Τέταρτο, επέτρεψε στα ΜΜΕ της Γκλασνόστ να αναμορφώσουν τη Σοβιετική ιδεολογία και κουλτούρα. Πέμπτο, όντας πάντα συγχυσμένος πάνω στο εθνικό ζήτημα, δοκίμασε την καταστολή ενάντια στους αποσχιστικούς της Βαλτικής και μετά ανέκρουσε πρύμναν, επιδιώκοντας διαπραγματεύσεις σε μια τελικά άγονη αναζήτηση για μια νέα βάση για την ένωση δημοκρατιών.
Αι χεστήτε ρε Ναζίδια !!
Αντεδρασαν τα ναζιδια γι αυτο το σκιτσο και με ανακοινωση επισημη
Επίσημη ανακοίνωση της Χρυσής Αυγής για το χθεσινό σκίτσο στο «Εθνος»:
«Ζηλεύοντας τις επιδόσεις του σκιτσογράφου της «Καθημερινής», ο οποίος σε μόνιμη βάση παρουσιάζει τους Χρυσαυγίτες ως μαϊμούδες, γορίλες και χιμπατζήδες (αλλά αυτό δεν συγκινεί κανέναν «αντιρατσιστή» ούτε κινεί το ενδιαφέρον κάποιου εισαγγελέα), κάποιος σκιτσογράφος του «Έθνους» είχε ανάλογη «φαεινή» ιδέα.
Με ένα ακατάληπτο και ακατανόητο σκίτσο, το οποίο δείχνει το μέγεθος της νοσηρής του φαντασίας, ο σκιτσογράφος επιχειρεί μια ανυπόστατη ταύτιση προσώπων και καταστάσεων, με φόντο την φλεγόμενη Λέσβο. Μια Λέσβος, βεβαίως, η οποία άρπαξε φωτιά από τον εμπρησμό των «προσφύγων» στο "hot spot "της Μόρια και όχι φυσικά από τους κατοίκους του νησιού ή την ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ.
Το άθλιο αυτό σκίτσο, το οποίο εμπίπτει ακριβώς σ΄αυτό που κάποιοι θεωρούν ως ρατσισμό, μισαλλοδοξία και μνησικακία, καθώς στοχεύει εναντίον ενός Λαοφιλούς Πολιτικού Κόμματος και όλων όσοι το αποτελούν με τον πλέον απρεπή και χυδαίο τρόπο, είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να συγκινήσει στο ελάχιστο όλους εκείνους τους υποκριτές, οι οποίοι αγανακτούν για την μείωση της ανθρώπινης προσωπικότητας και αξιοπρέπειας με σαφή επιλεκτική και μονόπλευρη διάθεση.
Από τη άλλη, όμως, σκεπτόμενοι σε ποια φυλλάδα δημοσιεύθηκε αυτό το σκίτσο της ντροπής, αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή βαδίζουμε στον σωστό δρόμο υπεράσπισης της Πατρίδας και του Λαού και όχι της εξυπηρέτησης των στενών συντηρητικών συμφερόντων του κάθε μεγαλοεργολάβου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ».
«Ζηλεύοντας τις επιδόσεις του σκιτσογράφου της «Καθημερινής», ο οποίος σε μόνιμη βάση παρουσιάζει τους Χρυσαυγίτες ως μαϊμούδες, γορίλες και χιμπατζήδες (αλλά αυτό δεν συγκινεί κανέναν «αντιρατσιστή» ούτε κινεί το ενδιαφέρον κάποιου εισαγγελέα), κάποιος σκιτσογράφος του «Έθνους» είχε ανάλογη «φαεινή» ιδέα.
Με ένα ακατάληπτο και ακατανόητο σκίτσο, το οποίο δείχνει το μέγεθος της νοσηρής του φαντασίας, ο σκιτσογράφος επιχειρεί μια ανυπόστατη ταύτιση προσώπων και καταστάσεων, με φόντο την φλεγόμενη Λέσβο. Μια Λέσβος, βεβαίως, η οποία άρπαξε φωτιά από τον εμπρησμό των «προσφύγων» στο "hot spot "της Μόρια και όχι φυσικά από τους κατοίκους του νησιού ή την ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ.
Το άθλιο αυτό σκίτσο, το οποίο εμπίπτει ακριβώς σ΄αυτό που κάποιοι θεωρούν ως ρατσισμό, μισαλλοδοξία και μνησικακία, καθώς στοχεύει εναντίον ενός Λαοφιλούς Πολιτικού Κόμματος και όλων όσοι το αποτελούν με τον πλέον απρεπή και χυδαίο τρόπο, είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να συγκινήσει στο ελάχιστο όλους εκείνους τους υποκριτές, οι οποίοι αγανακτούν για την μείωση της ανθρώπινης προσωπικότητας και αξιοπρέπειας με σαφή επιλεκτική και μονόπλευρη διάθεση.
Από τη άλλη, όμως, σκεπτόμενοι σε ποια φυλλάδα δημοσιεύθηκε αυτό το σκίτσο της ντροπής, αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή βαδίζουμε στον σωστό δρόμο υπεράσπισης της Πατρίδας και του Λαού και όχι της εξυπηρέτησης των στενών συντηρητικών συμφερόντων του κάθε μεγαλοεργολάβου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ».
ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ που του φανηκε ακατανοητο το σκιτσο γιατι λεει τους ΝΑΖΙ με το πραγματικο τους ονομα
https://xyzcontagion.wordpress.com/2013/05/20/mastoras/
Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016
Αρχιζει το 42ο Φεστιβαλ
«Οι ζευγάδες φεύγουν, μωρέ! Η σπορά μένει. Και φουντώνει. Και μεγαλώνει. Και καρπίζει. Και ρίχνει νέους σπόρους στη γη. Και οι κύκλοι επαναλαμβάνονται. Ετσι νόμιζε και η γενιά του 1912-1913 ότι είναι η τελευταία ηρωική γενιά. Και τι θα γίνει ο τόπος μόλις φύγει. Μα ήρθε η γενιά του '40, η νέα σπορά, και ανέβασε πιο ψηλά τη σημαία του αγώνα. Έτσι λέει κάθε γενιά - ταυτίζοντας τον εαυτό της με την ιστορία. Και λησμονά τη σπορά. Που έρχεται πολύ βαθιά από το παρελθόν και πηγαίνει πολύ βαθιά στο μέλλον. Βλέπεις, μωρέ, αυτά τα νιάτα γύρω σου, που νομίζεις πως είναι ξεστρατισμένα και συμβιβασμένα; Κούνια που σε κούναγε. Μόλις υπάρξει μια σπίθα, αυτά τα νιάτα θα γίνουν πυρκαγιά, θα γίνουν ηφαίστειο. Και θα αποδειχθούν καλύτερα από τη γενιά των πατεράδων τους και των παππούδων τους. Και θα σηκώσουν τη σημαία του αγώνα μέχρι τον ήλιο. Είναι η σπορά, σου λέω...»
Η διαφορά του Ανθρώπου απο τον Φασίστα
Ποια είναι η διαφορά ενός Ανθρώπου από ένα Φασίστα στην αντιμετώπιση των χιλιάδων εγκλωβισμένων και κατατρεγμένων προσφύγων ; Ο Άνθρωπος αποκαλύπτει και καταγγέλλει τους κύριους υπεύθυνους με την δράση των οποίων αυτοί οι άνθρωποι ξεσπιτώθηκαν και παράλληλα βοηθώντας τους όσο μπορεί απαιτεί οι κατατρεγμένοι να προωθηθούν στις χώρες που αυτοί νομίζουν οτι θα προστατευτούν βάση της διεθνής σύμβασης της Γενεύης !
Ο Φασίστας κυνηγάει τα ίδια τα θύματα τους πρόσφυγες και όχι μόνο δεν διαμαρτύρεται για τους υπεύθυνους που αυτοί οι άνθρωποι ξεσπιτώθηκαν όχι μόνο τους καλύπτει αλλά συνεχίζει το ίδιο το έργο τους !
Οι ιμπεριαλιστές με τις επεμβάσεις και τους πολέμους οι καπιταλιστικές ενώσεις με τις αποφάσεις εγκλωβισμού χιλιάδων προσφύγων και οι φασίστες με τα πογκρόμ ενάντια στους πρόσφυγες είναι ένα και το αυτό !
Κωστας Μπουρχας
Τα μικρόβια του φασισμού στη σοσιαλδημοκρατία
Αφίσα του Κομμουνιστικού Κόμματος Γερμανίας που κυκλοφόρησε στις εκλογές του 1920, γράφει: «Οι ψηφοφόροι υιοθετούν τη στάση σας! Δικτατορία των τραπεζιτών ή δικτατορία των εργαζομένων;»
Ο Φασισμός δεν έλκει μόνο ιστορικά την προέλευσή του κατά κύριο λόγο από τη σοσιαλδημοκρατία, υπό την έννοια ότι πολλοί εκ των βασικών ηγετών του προέρχονται από το συγκεκριμένο χώρο: ο Μουσολίνι, πρώην εκδότης της«Avanti», επίσημου οργάνου των Ιταλών σοσιαλιστών, ο Πιλσούντσκι, πρώην ηγέτης του Πολωνικού Σοσιαλιστικού Κόμματος, ο Μόσλι, πρώην υπουργός στη δεύτερη κυβέρνηση των Εργατικών, με πρωθυπουργό τον ΜακΝτόναλντ.
Ο φασισμός εκπορεύεται ιδεολογικά κυρίως από τις τακτικές στις οποίες έχει ήδη καταλήξει η σοσιαλδημοκρατία.
Αναζητώντας τα ίχνη του
Είναι εφικτή η απόπειρα να ανακαλύψει κανείς πρώιμα ίχνη και τάσεις στις προπολεμικές μη μαρξιστικές μορφές σοσιαλισμού, τα οποία ήδη υπαινίσσονταν απόψεις που αργότερα αποτέλεσαν συστατικά του φασισμού: Λόγου χάρη, ο «εθνικού» τύπου σοσιαλισμός του Λασάλ (οι βουλευτές του λασαλικού κόμματος, σημειωτέον, ψήφισαν τις πολεμικές πιστώσεις του 1870, εν αντιθέσει με την αποχή των μαρξιστών), οι πρωσικές τάσεις και η ερωτοτροπία με τον Βίσμαρκ, τα πιστωτικά σοφίσματα του Προυντόν και η αντίθεσή του στην ταξική πάλη, η λατρεία της βίας από τον Σορέλ, «οι κοινωνικοί μύθοι» για τη μαζική παραπλάνηση και η αόριστη αποκήρυξη της δημοκρατίας, η συνδικαλιστική λατρεία των «επαγγελματικών» διαχωριστικών γραμμών, η φαβιανή εξύμνηση του υπερταξικού κράτους. Ο ήδη προϋπάρχων κοινωνικός σοβινισμός του Χάιντμαν και η μεγάλη ναυτική αναταραχή. Οι φασίστες συγγραφείς αναζητούν τους πνευματικούς προγόνους τους σε τρεις βασικές πηγές: Στον Ματσίνι1 (ο παλιός φιλελεύθερος δημοκράτης θα έβγαινε από τον τάφο του), στον Προυντόν και τον Σορέλ2. Ωστόσο, αυτό αποτελεί απλή μυθοπλασία. Ο φασισμός είναι, ουσιαστικά, προϊόν της μεταπολεμικής γενικής κρίσης του καπιταλισμού και δεν έχει κανέναν πνευματικό πρόγονο. Ο φασισμός είναι, στην πράξη, η αποβολή που απορρέει από την αποτυχημένη κυοφορία της προλεταριακής κοινωνικής επανάστασης.
Nα σταματήσουν τώρα οι προβοκάτσιες στη Μυτιλήνη
«Να κλείσει τα αυτιά του σε όλους όσοι σπέρνουν το διχασμό ανάμεσα στους Λέσβιους και τους πρόσφυγες - μετανάστες» καλεί το λαό του νησιού ηΤομεακή Επιτροπή Λέσβου του ΚΚΕ, καταγγέλλοντας τις προβοκάτσιες που γίνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στο νησί. Σημειώνει πως πρέπει «να απομονώσει τους χρυσαυγίτες και όλους όσοι στοχοποιούν αυτούς τους δυστυχισμένους, φορτώνοντάς τους τις ευθύνες του εγκλωβισμού τους και των συνεπειών που απορρέουν από αυτόν».
Προσθέτει πως πρέπει να αναπτύξει μαζικό λαϊκό κίνημα «μέσα από τα συνδικάτα, σωματεία, συλλόγους, επιτροπές κατοίκων» για τον απεγκλωβισμό προσφύγων και μεταναστών και να συνεχίσει «να προσφέρει απλόχερα την αλληλεγγύη του σε όλους αυτούς τους κατατρεγμένους».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Η εξέλιξη του προσφυγικού - μεταναστευτικού προβλήματος στο νησί μας και όλα όσα έλαβαν χώρα τις τελευταίες μέρες δίκαια αύξησαν τις ανησυχίες των κατοίκων της Λέσβου. Ωστόσο, αν επιθυμούμε να δρομολογήσουμε βιώσιμες λύσεις αυτού του προβλήματος είναι ανάγκη να μην ξεχνούμε ή να μην υποβαθμίζουμε ορισμένες βασικές παραμέτρους που το συγκροτούν:
1. Οι ροές προσφύγων και μεταναστών συνεχίζονται και θα συνεχίζονται όσο οι μεγάλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις συνεχίζουν να βομβαρδίζουν και να επιχειρούν στις χώρες τους, επιδιώκοντας να κατοχυρώσουν ένα κομμάτι από τη μεγάλη ενεργειακή πίτα της ευρύτερης περιοχής. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες, έχει μεγάλη ευθύνη γιατί συνυπογράφει όλες τις αποφάσεις του ΝΑΤΟ και της ΕΕ για τη συνέχιση αυτών των επιχειρήσεων και επόμενα για τη συνέχιση των προσφυγικών ροών.
2. Η φύση όλων των προβλημάτων που βιώνουν και οι πρόσφυγες - μετανάστες, αλλά και οι κάτοικοι της Λέσβου έχουν την αιτία τους στον ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟ των μεταναστών και προσφύγων στο νησί. Γι' αυτόν όμως τον εγκλωβισμό δεν ευθύνονται οι ίδιοι οι εγκλωβισμένοι. Αυτοί οι άνθρωποι δεν θέλουν να μένουν ούτε εγκλωβισμένοι ούτε στο νησί, θέλουν να φύγουν από τη Λέσβο. Εγκλωβισμένους τους κρατάνε οι πολιτικές της ελληνικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεπώς, τα πυρά για την ύπαρξη της μήτρας των προβλημάτων πρέπει να στρέφονται ενάντια στην κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όσοι παροτρύνουν το λεσβιακό λαό να στρέφει τα πυρά του στους ίδιους τους πρόσφυγες - μετανάστες όχι μόνο δεν προσφέρουν τίποτα στην προοπτική του απεγκλωβισμού, αλλά αποπροσανατολίζουν από τους αίτιους. Το μόνο που "καταφέρνουν" είναι να σταλάζουν το φαρμάκι του ρατσισμού και ξενοφοβισμού στις καρδιές του λεσβιακού λαού και της νεολαίας.
3. Η ζωή δικαίωσε απόλυτα το ΚΚΕ για την κάθετα αρνητική στάση που είχε πάρει και στη δημιουργία των hot spots και στη συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τουρκίας και στην έλευση του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο.
- Είχαμε πει πως τα hot spots θα γίνουν στην ουσία κέντρα κράτησης και εγκλεισμού και έγιναν.
- Είχαμε πει πως η συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τουρκίας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην παραμονή, για αδιευκρίνιστο χρονικό διάστημα, μεγάλου αριθμού μεταναστών και προσφύγων στο νησί και έτσι ακριβώς έγινε.
- Είχαμε πει πως η κάθοδος της αρμάδας του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο δεν αποφασίστηκε για να σταματήσουν οι ροές, αλλά για να ανταποκριθεί το ΝΑΤΟ στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό στην περιοχή με τη Ρωσία και έτσι γίνεται.
4. Τις τελευταίες μέρες γινόμαστε μάρτυρες διαφόρων περιστατικών που δείχνουν πως κάποιο επιτελικό κέντρο δημιουργεί προβοκάτσιες, με στόχο να οξύνει τα πράγματα μεταξύ κατοίκων και προσφύγων - μεταναστών, αλλά και μεταξύ των μόνιμων κατοίκων. Η ψευδής είδηση που δόθηκε στους μετανάστες στη Μόρια πως κάποιοι ομοεθνείς τους πέθαναν μέσα στο πλοίο στο ταξίδι τους στον Πειραιά. Το θέμα που σηκώθηκε με το νέο hot spot στη Λεμονού και τα όσα ακολούθησαν. Η αντιπαράθεση "πατριωτών" - "αναρχικών" στην προβοκατόρικη δράση των τελευταίων κατά την υποστολή της σημαίας την περασμένη Κυριακή, αλλά και οι ταραχές που έγιναν στο κέντρο της Μόριας, αμέσως μετά το σημερινό συλλαλητήριο των Μοριανών στην πόλη και οι φωτιές που μπήκαν και στις εγκαταστάσεις της Μόριας, αλλά και σε λιόδεντρα του χωριού αυτό δείχνουν.
Για όλη αυτή την κατάσταση οι ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης αλλά και της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Λέσβου είναι τεράστιες.
Η Τομεακή Επιτροπή Λέσβου του ΚΚΕ είναι σταθερά αντίθετη σε κάθε εγκλωβισμό προσφύγων και μεταναστών στο νησί. Θεωρεί πως δύο είναι οι στόχοι που πρέπει να υιοθετήσει ο λεσβιακός λαός για να πετύχει το στόχο του απεγκλωβισμού τους.
Α) Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες της εξέτασης των αιτήσεων ασύλου και όσοι γίνουν δεκτοί να τοποθετηθούν στην ελληνική ενδοχώρα, εντασσόμενοι στον κοινωνικό ιστό.
Β) Όλοι οι υπόλοιποι να προωθηθούν με γρήγορες και ασφαλείς διαδικασίες στις χώρες που επιθυμούν.
Καλούμε το λεσβιακό λαό να κλείσει να αυτιά του σε όλους όσοι σπέρνουν το διχασμό ανάμεσα στους Λέσβιους και τους πρόσφυγες - μετανάστες, να απομονώσει τους χρυσαυγίτες και όλους όσοι στοχοποιούν αυτούς τους δυστυχισμένους, φορτώνοντάς τους τις ευθύνες του εγκλωβισμού τους και των συνεπειών που απορρέουν από αυτόν και να αναπτύξει μαζικό λαϊκό κίνημα μέσα από τα συνδικάτα, σωματεία, συλλόγους, επιτροπές κατοίκων με τους δύο παραπάνω στόχους, τους μόνους που οδηγούν στον απεγκλωβισμό. Και βέβαια, να συνεχίσει να προσφέρει απλόχερα την αλληλεγγύη του σε όλους αυτούς τους κατατρεγμένους που δεν έχουν καμία ευθύνη ούτε για τα βάσανα που βιώνουν ούτε για τα προβλήματα που ο εγκλωβισμός τους δημιουργεί στο νησί».
Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016
Για την αντικομμουνιστική παραχάραξη της Ιστορίας
Sχετικά με τη συζήτηση που ξεκίνησε γύρω από την παραχάραξη των ιστορικών ντοκουμέντων που αφορούν στην ιστορία του ΚΚΕ και της Εθνικής Αντίστασης, αναρτούμε σήμερα το παρακάτω άρθρο της ΚΟΜΕΠ (Κομμουνιστική Επιθεώρηση), γραμμένο από δύο εξαιρετικούς επιστήμονες. Το άρθρο συνοψίζει τη γνώμη μας για το ζήτημα
Εισαγωγή
Είναι γεγονός πως, ιστορικά, κάθε φορά που ξέσπαγε βαθιά και παρατεταμένη καπιταλιστική οικονομική κρίση, ο αντικομμουνισμός οξυνόταν (δίπλα σε κάθε μορφής καταστολή) υπό το φόβο της ριζοσπαστικοποίησης των μαζών και με στόχο την ενσωμάτωσή τους. Σήμερα, ένα δείγμα της έντασης αυτής του αντικομμουνισμού αποτελεί η αναβίωση μιας σειράς «επιχειρημάτων» κατά του ΚΚΕ που κατασκευάστηκαν την περίοδο της Κατοχής και διαδίδονται στις μέρες μας ευρέως από διάφορα αστικά, εθνικιστικά, νεοναζιστικά έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. «Αξιοποιούνται» δε στην πρώτη γραμμή της αντικομμουνιστικής επίθεσης κομμάτων, όπως η «Χρυσή Αυγή» ή ο ΛΑ.Ο.Σ. και όχι μόνο.
Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016
Σχετικά με τη συζήτηση για το «μπουρκίνι» και το πρόσχημα της ισότητας των γυναικών
Πολλή συζήτηση προκάλεσε το προηγούμενο διάστημα η απόφαση μιας σειράς δήμων στη Γαλλία να απαγορεύσουν την εμφάνιση με «μπουρκίνι» στις ακτές τους. Οι δημόσιες τοποθετήσεις, οι αντεγκλήσεις και αντιπαραθέσεις γύρω από αυτό το θέμα συνεχίζονται και το ζήτημα των δικαιωμάτων και της θέσης των γυναικών έχει κεντρική θέση σε αυτές. Ωστόσο, η επίκληση και οι αναφορές στη θέση των γυναικών μοιάζει πιο πολύ με ...φερετζέ που καλύπτει διαφορετικούς στόχους, τόσο για τους επικριτές όσο και για τους υποστηρικτές του μέτρου.
«Σε ξέρω από παλιά, φασιστάκο…»
Σε θυμάμαι το 1922 ν΄ αποκαλείς «τουρκόσπορους» τους πρόσφυγες της Μικρασίας , του Πόντου , της Θράκης , της Καππαδοκίας.
Σε θυμάμαι την περίοδο της Κατοχής να χαίρεσαι, όταν οι ναζί εξολόθρευαν τον Εβραίο γείτονά σου και την οικογένεια του. Βλέπεις, ήταν ευκαιρία να βάλεις στο χέρι το μαγαζάκι του.
Σιγά μην φοβηθούμε!
by ATEXNΩΣ
Γράφει ο Νίκος Μόττας* //
«Σιγά μην φοβηθούμε! Θα αντιμετωπίσουμε και αυτή τη δίωξη μαζί με το λαό μας, που έχει μνήμη και έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος από το φασισμό». Με αυτές τις φράσεις καταλήγει η ανακοίνωση του Δήμου Πάτρας για την παραπομπή του δημάρχου Κώστα Πελετίδη σε δίκη επειδή δεν διευκόλυνε τη δράση της ναζιστικής Χρυσής Αυγής. Ο κομμουνιστής δήμαρχος σέρνεται σε δίκη από τους μηχανισμούς του αστικού κράτους της «Αριστεράς» του ΣΥΡΙΖΑ για «παράβαση καθήκοντος». Το παράπτωμα του; Ότι δεν έδωσε χώρους του δήμου στους εγκληματίες χρυσαυγίτες ενόψει των εκλογών του 2015 και επειδή αρνήθηκε να δώσει στοιχεία σχετικά με το πόσα παιδιά μεταναστών φιλοξενούνται στους παιδικούς σταθμούς του δήμου.
Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016
Κάποιες σκέψεις για την "προσφυγική κρίση"
Της Φρατζέσκας Μεγαλούδη
Η πρώτη προσφυγική κρίση που έζησα από κοντά, ήταν το 2007, όταν βρισκόμουν στην Ιορδανία. Τότε η χώρα δεχόταν κύματα ιρακινών προσφύγων, οι οποίοι ζούσαν κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες και όλοι όσοι ήμασταν εκεί βιώναμε καθημερινές ιστορίες σκληρότητας.
Πέρασαν κάποια χρόνια από τότε. Μετακόμισα στην Ανατολική Αφρική, έζησα από κοντά τις συνέπειες της 20ετους διαμάχης στη Βόρεια Ουγκάντα, τα ακρωτηριασμένα σώματα των παιδιών στρατιωτών, την τρέλα και την απόγνωση στο βλέμμα τους. Γι’ αυτή την κρίση είχα γράψει πολύ αργότερα ένα τετρασέλιδο ρεπορτάζ στην έντυπη Ελευθεροτυπία, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε ολοκληρωμένο από το The Press Project .
Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016
Φερέφωνο του εγχώριου κεφαλαίου
Προτάσεις βγαλμένες από τα συρτάρια του κεφαλαίου, συνοδευόμενες από εθνικιστικές κορόνες, ρατσισμό και αναφορές στο δικτάτορα Μεταξά, ήταν το στίγμα των όσων ανέφερε σήμερα το απόγευμα ο αρχηγός της εγκληματικής, ναζιστικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή Ν. Μιχαλολιάκος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο της ΔΕΘ.
Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016
Ωραιόκαστρο
Για το άλλο όμως, που αφορά το Ωραιόκαστρο, έχω να πω πολλά γιατί τυγχάνει να ζω στο Δήμο εδώ και κάποια χρόνια. Τελικά αποδεικνύεται ότι οι κρυφορατσιστές στο Δήμο είναι περισσότεροι από τους ορίτζιναλ ρατσιστές - φασίστες που έρχονταν στο Δημαρχείο και απειλούσαν Θεούς και δαίμονες. Τελικά αποδεικνύεται ότι τα λίγα ρουχαλάκια και τα παπουτσάκια ήταν για την περίπτωση που θα μένανε για λίγο και μετά θα φεύγανε και όχι ότι θα μας κατσικώνονταν στο κεφάλι. Αν και η λέξη ρατσιστές είναι πολύ λίγη για να εκφράσει αυτά τα μικρά φοβισμένα ανθρωπάκια. Αυτά τα φουκαριάρικα πλασματάκια μικροαστικών αντιλήψεων, που βγάζει φασόν το καπιταλιστικό σύστημα. Αυτούς τους μικρομεσαίους (επί το πλείστον), που καθώς κονόμαγαν την περίοδο της καπιταλιστικής ανάπτυξης και μεγάλωνε ο κώλος τους, θεώρησαν όχι μόνο ότι ξέφυγαν από την "εργατική πλέμπα" του κέντρου της Θεσσαλονίκης και των δυτικών συνοικιών καθώς και την αντίστοιχη "αγροτική πλέμπα" του χωριού, αλλά ότι απέκτησαν άλλο κοινωνικό εκτόπισμα που δεν συνάδει πλέον με την αισθητική της πλέμπας. Αυτούς που καμώνονταν τους σπουδαίους φιλάνθρωπους με τις action aid συνδρομές τους και τα μαρκε ρουχαλάκια που δεν λυπόντουσαν να τα δώσουν στην εκκλησία, αλλά είχανε πάντα μια εξυπνάδα να πουν για το πακιστανάκι στα φανάρια που κονομούσε και γελώντας υπολογίζανε με την επιχειρηματική τους δεινότητα τα κέρδη του. Αυτούς που δεν ξέχναγαν ποτέ να προσθέσουν στη συζήτηση τους μια ιστορία όπου αποστόμωναν και βάζανε στη θέση του τον "βολεμένο" υπαλληλάκο τους, όχι με την απειλή της απόλυσης φυσικά, αλλά με τα αήττητα επιχειρήματα τους. Αυτούς τους τζάμπα μάγκες, που παλαιότερα ξεχείλιζαν από σιγουριά για τον εαυτό τους και απαξίωση για τους άλλους και τώρα τους έμεινε μόνο η απαξίωση, γιατί κατά τα άλλα τρέμει το φυλλοκάρδι τους για τον αστικό κόσμο που χάνεται κάτω από τα πόδια τους. Αυτοί που πάντα τους έφταιγαν οι Δ.Υ γιατί έβαζαν τα πόδια πάνω στο γραφείο και δεν σκέφτηκαν ποτέ ότι αν τα κατεβάζανε θα πηγαίνανε όλοι τους φυλακή για τα μαύρα που δεν κόβανε. Αυτοί που χάνονται στον ατομικισμό και τρώνε την διχόνοια με την κουτάλα. Αυτοί που είχανε το θράσος να με ρωτήσουν (με θυμό κιόλας) με ποιανού το στρατόπεδο είμαι. Με αυτό των ανθρώπων ΡΕ! Εσείς με ποιο είστε; Με των ζώων; Και μετά η έτοιμη δικαιολογία "και που ξέρουμε τι αρρώστιες κουβαλάνε;". Μα δεν είναι κυρά μου το πρόβλημα αν κουβαλάνε αρρώστιες. Αυτό λύνεται με μια εξέταση και την κατάλληλη περίθαλψη. Το πρόβλημα είναι η αρρώστια που κουβαλάς στο μυαλό σου, για την οποία δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν υπάρχει γιατρειά. Και στο τέλος ο "προοδευτικός" ρατσιστής "Κάτσε ρε φίλε. Εμείς δεν είπαμε να μην πάνε σχολείο. Να τους βάλουν κιμπο μέσα στο στρατόπεδο να κάνουνε μάθημα. Εκεί όμως, όχι έξω από το στρατόπεδο". Είδες φίλε μου ο μικροαστός; Μπορεί να είναι μισάνθρωπος, αλλά είναι φιλόζωος. Ότι παρέχει στο σκύλο του θέλει και για τον πρόσφυγα, δε το τσιγκουνεύεται. Και ναι, είμαι θυμωμένος και οργισμένος μαζί τους και ας ξέρω από που προέρχεται και ας έχω γείτονες και συγγενείς ανάμεσα τους. Για ένα πράγμα να είναι όμως σίγουροι, δεν θα επιτρέψουμε στο δηλητήριο να περάσει και στους υπόλοιπους. Δεν θα επιτρέψουμε στην ανθρωποφαγία να κάνει κουμάντο στις ζωές μας. Δεν θα αφήσουμε να βρει πάτημα ο φασίστας που καραδοκεί. Το αποτρέψαμε στο παρελθόν, όταν έβραζε η Ιωνία, θα το αποτρέψουμε και τώρα.
Β.Δ.απο σχολιο στο Σφυροδρεπανο
Υ.Γ.
Δείτε (και ξεράστε ελύθερα) στο παρακάτω βίντεο τον δήμαρχο Ωραιοκάστρου να αποδεικνύει σε λιγότερο από 2 λεπτά γιατί δεν είναι ούτε ξενοφοβικός, ούτε φασίστας, αλλά ούτε ρατσιστής. Το θέμα αφορά μια φήμη, σύμφωνα με την οποία ένας εργολάβος για λογαριασμό μιας ΜΚΟ παραχωρεί σπίτια σε πρόσφυγες.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)