Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

Αλλου τα κακαρίσματα...








 Ο προσυνεδριακος διαλογος του 20ου συνεδριου του ΚΚΕ, ετσι κι αλλιως ξεκινησε. Την αρχη την εκανε η ΕΦΣΥΝ, ο εργατικος αγωνας , και η νεα σπορα. Ο διαλογος οπως ξερετε δεν περιοριζεται στα κομματικα εντυπα του ΚΚΕ, αλλα ειναι ετσι κι αλλιως ανοιχτος στην κοινωνια. Ολοι θα αναφερθουν και θα πολεμησουν τις θεσεις και το προγραμμα του ΚΚΕ,και ειναι αναμενομενο. Ομως τους ενοχλει, οτι το ΚΚΕ δεν τους δινει το ΔΙΚΟ του χωρο, δεν τους δινει χωρο στο Ριζοσπαστη, στην ΚΟΜΕΠ, στο πορταλ, γιατι απο χωρους, εφημεριδες, τηλεορασεις, ιντερνερτ αλλο τιποτα, ολα τα μεσα ειναι στα χερια τους.. Κριμα λοιπον στα παιδια του εργατικου αγωνα που δεν τους ανοιξαμε την εφημεριδα μας. Αλλωστε ειχαν μαθει τοσα χρονια να κανουν την βρωμικη δουλεια απο μεσα, και τωρα τους κακαοφαινεται που εμποδισαμε τον φραξιονισμοπου εκαναν τοσα χρονια.
Για να σοβαρευτουμε. Ο προσυνεδριακος διαλογος,ειναι διαλογος μαχης, διαλογος να γινουμε δυνατοτεροι, αποτελεσματικοτεροι, και να φερουμε πιο κοντα τους στοχους μας στην πραξη. Και για αυτο υπαρχουν οι κανονες σε καθε προσυνεδριακο διαλογο. Ετσι κι αλλιως τα λαμογια του εργ.αγωνα της νεας σπορας, του Συριζα κλπκλπ, θα πολεμησουν με λυσσα το συνεδριο του ΚΚΕ, με σκοπο την αποδυναμωση του ΚΚΕ... Γιατι να τους δινουμε χωρο???












Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2016

Μια τραγική επέτειος





απο τον Ημεροδρομο







Ήταν μία χώρα που την έλεγαν Σοβιετική Ένωση



Το απόγευμα της 26 Δεκεμβρίου του 1991 υποστέλλεται, από το Κρεμλίνο, η κόκκινη σημαία με το σφυροδρέπανο και το αστέρι. Στη θέση της υψώνεται η τρικολόρε προεπαναστατική.

Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

Πληροφορία και γνώση



Από τη θέση 40 k 48 του 20ου Συνεδρίου του ΚΚΕ.
Oi δυσκολίες αντιστοίχησης της δράσης των οργάνων του ΚΚΕ με τις ανάγκες της ταξικής πάλης

«…Ενα επιπλέον εμπόδιο που αντιμετωπίζουμε στην παραπάνω προσπάθεια είναι το γεγονός ότι και μέσα στο Κόμμα ασκεί επίδραση η γενικότερη τάση που παρατηρείται στην κοινωνία για υποκατάσταση της γνώσης από την πληροφορία. Εχει σε μεγάλο βαθμό διαρραγεί η σχέση του κομμουνιστή με το διάβασμα, τη μελέτη. Αυτό δημιουργεί αντικειμενικά -πέραν των άλλων προβλημάτων- και κίνδυνο χάσματος και διαφοράς επιπέδου με πολλαπλές επιπτώσεις και στη συλλογικότητα, και στον έλεγχο.»
Ο κίνδυνος να μετατραπούν όργανα και μέλη σε «τρεχαντίρια» πληροφοριών και όχι διαλεκτικών αναλύσεων, σκέψεων, θέσεων και δράσεων, ελλοχεύει. Αυτό είναι και το υπόστρωμα του οπορτουνισμού που αργά ή γρήγορα θα κτυπήσει την πόρτα κάθε αγωνιστή, αν αντί για διαλεκτικό και ιστορικό υλισμό σύρεται από την αστική νοοτροπία της ρηχής πληροφορίας, αντικαθιστώντας την ανάγκη γνώσης και δράσης για την αλλαγή με την εύκολη πληροφορία σαν περιγραφή.
"Σε κάθε περίπτωση όμως, η ύπαρξη και λειτουργία του portal 902, όπως και οποιουδήποτε άλλου portal ή ιστοσελίδας του Κόμματος, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το διάβασμα και την αξιοποίηση του «Ριζοσπάστη», τόσο για τον εξοπλισμό όσο και για τη διάδοση των θέσεων και της πολιτικής του ΚΚΕ. Σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει στην καθημερινή καθοδηγητική δουλειά να εξηγείται επαρκώς η μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην γνώση και την πραγματική ενημέρωση από τη μια μεριά και την απλή πληροφόρηση και είδηση από την άλλη."




Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2016

Η πρώτη πρώτου με τ’ όνομα




Από πρώτη πρώτου, λέει, είναι διάφορα στο πρόγραμμα, κι αυτά που ξέρουμε να τα ξεχάσουμε. Όπου κι αν κοιτάξεις παραμονεύει η πρώτη πρώτου. Η πρώτη πρώτου καραδοκεί.
Θυμάμαι σαν σε παιδικό όνειρο, το ’73 ή το ’74, τότε που στην Τιβι είχε Καραγκιόζη του Σπαθάρη, σε μια εκπομπή λοιπόν ο Ευγένιος έβγαλε στη σκηνή δύο μπαρμπαγιώργους που πιαστήκαν μεταξύ τους στα χέρια…

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

Νοσταλγία





Περισσότεροι από τους μισούς Ρώσους νοσταλγούν την Σοβιετική Ένωση,σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ) και της Παγκόσμιας Τράπεζας. Παρόμοια είναι τα ευρήματα και σε άλλες χώρες της πρώην ΕΣΣΔ, όπως η Εσθονία.

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Ο Τσίπρας δεν δίνει σόου!





Αγρίεψε ο Τσίπρας στην Κρήτη και δήλωσε ότι δεν δίνει σόου μπροστά στις κάμερες! Γιατί;! Γιατί δεν ήθελε κάμερες στη συνάντηση που είχε με τους αγρότες! Ήθελε, λέει, ν’ ακούσει κατ’ ιδίαν τα αιτήματα και τα προβλήματα των αγροτών χωρίς δημοσιογράφους και κάμερες! Γιατί, αναρωτιόμαστε εμείς! Γιατί προφανώς δεν είχε σκοπό να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους αλλιώς θα το έκανε με τυμπανοκρουσίες μπροστά στις κάμερες!

Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΑΛΕΠΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΗΤΤΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΝΤΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ




Το ιστολόγιο χωρίς να συμφωνεί 100% με το ΑVANT GARDE  δημοσιεύει την ανάρτηση για τα στοιχεία που εχει




Πανεπιστήμιο ΧΑΛΕΠΙΟΥ γιορτάζουν την απελευθέρωση




Ο Γκέμπελς ντοπαρισμένος

«Αν δεν είσαι προσεκτικός, οι εφημερίδες θα σε κάνουν να μισείς τους καταπιεσμένους και να αγαπάς τους καταπιεστές.»
Malcolm X
Η παραπάνω φράση είναι εξαιρετικά ταιριαστή στο φως της τελευταίας έκρηξης προπαγάνδας που αφορά – τι πρωτότυπο – το Χαλέπι. Πριν από μερικές μέρες ο Συριακός Αραβικός Στρατός και οι σύμμαχοί του εκδίωξαν από το ανατολικό μέρος της πόλης το συρφετό των ιμπεριαλοτζιχαντιστών και απελευθέρωσαν (ναι, αυτή είναι η σωστή λέξη) πλήρως την πόλη από το βάρβαρο ζυγό τους.
Η κυρίαρχη ιδεολογία είναι αυτή της κυρίαρχης τάξης, και είναι απόλυτα φυσιολογικό ένας καθημερινός άνθρωπος να πιστεύει ώς ένα βαθμό πως οι ειδήσεις που του σερβίρουν τα ΜΜΕ της αστικής του τάξης αποτελούν την αλήθεια. Είναι ανθρώπινο να συγκινηθεί κάποιος που ακούει για σκηνικό μακελειού και γενοκτονίας στο Χαλέπι αν δεν ξέρει τι γίνεται στη Συρία, τι πάει να πει «Ευθύνη Προστασίας» (R2P) ή τι σημαίνει να πιάνει ο ‘ανθρωπιστικός’ πόνος το ΣΚΑΙ και το BBC.

Ανακοίνωση της Επιτροπής Δημόσιου Διαλόγου





Η Επιτροπή Δημόσιου Προσυνεδριακού Διαλόγου για το 20ό Συνέδριο του ΚΚΕ απευθύνεται στους συντρόφους και τις συντρόφισσες, στους φίλους και συμπορευόμενους με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ, σε όσους εκτιμούν το ρόλο του ΚΚΕ στο κίνημα και θέλουν να πάρουν μέρος στη δημόσια συζήτηση για τις Θέσεις της ΚΕ με γραπτό κείμενο στον «Ριζοσπάστη» ή στην ΚΟΜΕΠ και τους ενημερώνει για τις εξής προϋποθέσεις συμμετοχής στον δημόσιο διάλογο:

Για να γνωρίζει ο λαός - να αγρυπνά, να απαντά






Τις προηγούμενες μέρες πραγματοποιήθηκε μια ακόμη κοινή άσκηση, είναι σχεδόν καθημερινό πλέον το φαινόμενο, μεταξύ αμερικανικών και ελληνικών στρατιωτικών τμημάτων.
Πρόκειται για μια απόλυτα εξειδικευμένη άσκηση, στη διάρκεια της οποίας έγινε χρήση τεχνικών μάχης με τη χρήση ενστικτώδους βολής καθώς και μάχη εντός κατοικημένης περιοχής. Στην άσκηση έλαβαν μέρος οι βατραχάνθρωποι του Λιμενικού Σώματος, του Πολεμικού Ναυτικού και τμήματα ειδικών δυνάμεων του Στρατού Ξηράς.

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Έλληνες μετανάστες στη Νέα Υόρκη: Εφιάλτης το ...«αμερικάνικο όνειρο»




Από το ξέσπασμα της καπιταλιστικής κρίσης, χιλιάδες νέοι έχουν φύγει μετανάστες, αναζητώντας δουλειά στο εξωτερικό. Γύρω τους στήνεται μια πολυκερδής επιχείρηση προπαγάνδας από το αστικό κράτος, που υπόσχεται τη «Γη της Επαγγελίας», με σταθερή δουλειά και υψηλούς μισθούς, προσφέροντας μια «επιλογή» για μια καλύτερη ζωή.
Όμως ο ξεριζωμός του εργάτη από τη γη που γεννήθηκε δεν είναι επιλογή του. Τον επιβάλλει το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα, που δημιουργεί και συντηρεί την ανεργία και τη φτώχεια, ιδιαίτερα στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης, και από την άλλη στέλνει τους μετανάστες στις χώρες υποδοχής ως φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα, για να αυξάνουν τα μονοπώλια τα κέρδη τους και να ρίχνουν την τιμή της εργατικής δύναμης για όλη την εργατική τάξη.

Κασσάνδρα





Την Κασσάνδρα δεν την πίστεψε ποτέ κανένας !!! 


Όμως η Κασσάνδρα δεν διαψεύστηκε ποτέ !!!

Πάει πολύ ... να εγκαλούν ακόμα και σήμερα την Κασσάνδρα ... πως δεν τους μίλησε ποτέ με τρόπο τέτοιο ... που να τους κάνει να την πιστέψουν !!!

Ακόμα και σήμερα τους φταίει η Κασσάνδρα !!!

Όμως η καταστροφή της Τροίας επήλθε !!! 

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

Τι σημαίνει να «εύχεσαι την ήττα της κυβέρνησής σου» στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο;




Το κείμενο που ακολουθεί εγκαινιάζει μια σειρά παρεμβάσεων που προγραμματίζει η ομάδα Στάσις με πυρήνα το ζήτημα του ιμπεριαλισμού. Θα ασχοληθούμε, πιο συγκεκριμένα: 
α) με την περιοδοποίηση της εξέλιξης του ιμπεριαλισμού από την εμφάνισή του στην σύγχρονη μορφή στα τέλη του 19ου αιώνα·
β) με τη σχέση του, στα πλαίσια αυτής της περιοδοποίησης, με την αποικιοκρατία, τα αντι-αποικιοκρατικά κινήματα, τις σοσιαλιστικές επαναστάσεις και τη φασιστική αντεπανάσταση·
γ) με την τυπολογία των πολέμων, ιμπεριαλιστικών και μη, κυρίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο·
 δ) με τα κομμουνιστικά καθήκοντα απέναντι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, εντός και εκτός της χώρας όπου επιχειρείται η (ανα)συγκρότηση του εργατικού κινήματος, και σε συνάρτηση με τον χαρακτήρα του (το αν είναι πόλεμος ιμπεριαλιστών σε βάρος της εθνικής ανεξαρτησίας ή πόλεμος μεταξύ ιμπεριαλιστικών δυνάμεων, ή συνδυασμός των δύο, με εμπλεκόμενα πάνω από δύο γενικά στρατόπεδα). 

Η πρώτη παρέμβαση της ομάδας αφορά στο τελευταίο από αυτά τα ζητήματα, και συγκεκριμένα τη στάση των κομμουνιστών που θεμελίωσε το ΣΔΕΚΡ κατά τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο, δηλαδή την στάση του επαναστατικού ντεφαϊτισμού εντός χώρας που διεξάγει, κατά την κρίση του ίδιου του ΣΔΕΚΡ, ιμπεριαλιστικό πόλεμο με άλλες ιμπεριαλιστικές χώρες. Σε επόμενα κείμενα, θα διερευνήσουμε τα ζητήματα που τέθηκαν μετά τον Α’ Παγκόσμιο, πρώτα με την εμφάνιση του φασισμού και κατόπιν με την έκρηξη των σοσιαλιστικών, αντι-αποικιακών κι αντι-ιμπεριαλιστικών εξεγέρσεων και πολέμων, σε πρώτη φάση (1940-1975), και κατόπιν, με την ιμπεριαλιστική απάντηση που πρωτοδόθηκε στον αντισοβιετικό πόλεμο του Αφγανιστάν (1978-1992). 

Παράλληλα, θα διερευνήσουμε τόσο θεωρητικά όσο και στη βάση των διαθέσιμων οικονομικών στοιχείων, το ζήτημα της ουσίας του ιμπεριαλισμού, της σχέσης του με τον μονοπωλιακό καπιταλισμό, της διαλεκτικής πολιτικής και οικονομίας εντός του ιμπεριαλιστικού φαινομένου και της εξέλιξής της παγκόσμιας δομής του ιμπεριαλιστικού συστήματος μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου, σε πρώτο στάδιο, και μετά την ήττα του σοσιαλιστικού στρατοπέδου σε δεύτερο. 

Το σύνολο των παρεμβάσεων θα επιχειρήσει να φωτίσει ιδιαίτερα τη φύση και τα διακυβεύματα πολέμων που έχουν ήδη ξεσπάσει μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης (Συρία, Ουκρανία, Υεμένη), καθώς και τη θέση και τις προοπτικές χωρών της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου και των εργατικών κινημάτων τους. 

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

Είμαστε όλοι το εικοστό






Α' ΗΜΙΧΡΟΝΟ - Je suis #20ό Συνέδριο

Ήρθε το εικοστό, χαρμόσυνα νέα για τον κουκουέ. Πρώτα όμως θα φάτε πρόλογο: ως γνωστόν κουκουές γίνεσαι. Δεν θα πω “κομμουνιστής” γιατί, ναι μεν είναι ευρύτερη έννοια, κι άλλοι έχουν δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό, απ’ την άλλη είναι βαρύς τίτλος για να τον δικαιολογήσεις θεωρητικά και πρακτικά. Άσε τον αστό να σε φωνάζει έτσι που δεν βλέπει και πολλές κόκκινες αποχρώσεις.

Βαρύς ο τίτλος του κομμουνιστή όμως βαριά και η φανέλα του κουκουέ που υπερβαίνει την έννοια του οργανωμένου μέλους. Μια φορά να σε μάθουν σαν κουκουέ πάντα θα ‘χεις τη στάμπα, είσαι δεν είσαι μέλος, ξέρεις δεν ξέρεις τις θέσεις του κόμματος για κάποιο θέμα, γουστάρεις δε γουστάρεις την Αλέκα, τον Κουτσουμπίνιο ή όποιο παιχτάκι της εντεκάδας, είσαι δεν είσαι λίγο ή πολύ δεκατοπεμπτιστής ή τρότσκα ή σταλίνα. Για τον απ’ έξω απ’ το χορό όλ’ αυτά ειναι ψιλά γράμματα.

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016

«Ναι, αλλά ο Στάλιν….»: Αντισταλινισμός και παραχάραξη της Ιστορίας





Στις 18 Δεκέμβρη συμπληρώνονται 138 χρόνια από τη γέννηση του μεγαλύτερου φόβητρου που γνώρισαν αστοί, ιμπεριαλιστές, φασίστες και οπορτουνιστές τον 20ο αιώνα- του Ιωσήφ Στάλιν. Η περίπτωση του Στάλιν είναι μοναδική στην σύγχρονη παγκόσμια Ιστορία. Και αυτό διότι δεν έχει υπάρξει στα ιστορικά χρονικά ηγετική προσωπικότητα που να έχει κατασυκοφαντηθεί με τόσο χυδαίο και απροκάλυπτο τρόπο από την αστική ιστοριογραφία. Ο αντισταλινισμός- φορώντας τη μάσκα της ψευδεπίγραφης, επιστημονικοφανούς «σταλινολογίας» – αποτέλεσε και αποτελεί την προμετωπίδα του αντικομμουνισμού που συστηματικά, εδώ και δεκαετίες, ποντάρει στην παραχάραξη και διαστρέβλωση της Ιστορίας.

Παλιοτομαρισμός, ανώτερο στάδιο του λουμπενισμού









Η κρίση αποθηκεύει αμέτρητες εικόνες στο «αρχείο» της, που θα μπορούσαν να εκτιμηθούν, αναλυθούν και επεξεργαστούν από τον ιστορικό, τον κοινωνιολόγο και τον ψυχαναλυτή του μέλλοντος και να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα. 

Το κοινωνικό σύστημα της εκμετάλλευσης, που γεννά τις κρίσεις (όπως αυτή που ζούμε και ακόμα χειρότερες), επιδιώκει και προωθεί με πολλούς τρόπους τον κοινωνικό αυτοματισμό και την ανθρωποφαγία, αυγαταίνοντας τον όγκο της πολτώδους μάζας κατεστραμμένων ζωών και συνειδήσεων πάνω στον οποίο επιπλέουν οι εκμεταλλευτές. Όλο και περισσότερα θύματα της κρίσης, που παρασύρονται από τον  αποπροσανατολισμό και την αβεβαιότητα για το τι θα ξημερώσει, βουλιάζουν σε αυτόν τον πολτό.