Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Αλλος για Μακρόνησο (2)



Με την ευκαιρία της επίσκεψης κάποιων κυρίων προχθές στη Μακρόνησο, θέλω να αναφέρω μια ιστορία και κάνετε εσείς τις συγκρίσεις.
Δώδεκα άτομα υπέγραψαν για να στείλουν εξορία χωρίς δίκη , τον θείο μου τον Μανούσο (διότι δεν συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις).
Ο μπαμπάς μου έμαθε ποιοι ήτανε οι δώδεκα αλλά δεν ήθελε να τους μάθει και ο θείος μου στην εξορία, όχι από τον φόβο της εκδίκησης- σε καμία περίπτωση- αλλά για να μην πληγωθεί.
Κανείς δεν ήξερε ότι κάποιος είχε επισκεφθεί στην εξορία τον θείο μου και τους αποκάλυψε.
Όταν επέστρεψε ο θείος μου από την εξορία είπε στην γιαγιά μου.
-Ξέρεις μητέρα ποιος ήτανε ο πρώτος άνθρωπος που συνάντησα στο λιμάνι σήμερα μόλις ήρθα;
-Ποιος;
-O Κ.....
-Και ίντα έκαμες;
-Toν αγκάλιασα μητέρα και τον φίλησα.
-Γατέχεις το μωρέ Μανούσο ότι ήτανε ένας από τσι δώδεκα που σε πέψανε στην εξορία;
- Ναι μητέρα το ξέρω.
-Και εγκάλιασες μωρέ σκύλε το φονιά τω κοπελιώ σου; Ενώ συγχρόνως ανέσπα τα μαλλιά της.
-Σώπα μητέρα, εμείς γεννηθήκαμε να συγχωρούμε. Αν είμαστε αλλιώς δεν θα πηγαίναμε και στη Μακρόνησο...

Ιφιγενεια Μανούρα








1 σχόλιο:

  1. 26/05/1947: Ανοίγει το κολαστήριο της Μακρονήσου, ο μεγαλύτερος τόπος μαρτυρίου, φυσικής και ψυχικής εξόντωσης του αστικού κράτους, αλλά και κορυφαίο σύμβολο των αλύγιστων της ταξικής πάλης.
    Από τη Μακρόνησο πέρασαν συνολικά πάνω από 100.000 θεωρούμενοι ως «επικίνδυνοι» οπλίτες και αξιωματικοί, καθώς και πολίτες, κομμουνιστές, ΕΑΜίτες ή άνθρωποι που συνδέονταν απλώς με συγγένεια ή υπόνοια με το ΚΚΕ-ΕΑΜ, ανάμεσα τους και μέλη της Eνωσης Eμποροϋπαλλήλων.

    http://emporoupallilos.blogspot.gr/2017/05/blog-post_26.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή