Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Λέμε τις μικρές μας ιστορίες ,από τις συνοικίες (Πρώτη φορά που βρήκα στόχο)


Την Κυριακή των ευρωεκλογών, αργά το μεσημέρι, η προσέλευση των ψηφοφόρων ήταν μικρή.
Στο τραπεζάκι έξω από το εκλογικό τμήμα ξεκουραζόμασταν οι μισοί , οι υπόλοιποι μοιρασμένοι στις εισόδους, κουβέντιαζαν με τον κόσμο
περίμεναν γνωστούς και φίλους.

Χτύπησε το τηλέφωνό μου, χωρίς να κοιτάξω ποιός με καλεί, απάντησα έτοιμη για δράση. Ποιό τμήμα είχε θέματα, ποιός είχε απορίες.
-Πού είσαι; μου λέει.
-Ποιός είναι;
-Ο μπαμπάς είμαι.
Γύρισα το κεφάλι και τον είδα.
-Κλείσε πίσω σου είμαι.
Τον φίλησα και μπήκα κατ'ευθείαν στο ψητό!
-Θα μας ψηφίσεις;(ρητορική ερώτηση)
-Γι'αυτό σε πήρα, δως μου ψηφοδέλτια, μου λέει και χαμογελάει.
Από την έκπληξή μου τα' χασα! Ζητούσα από τον σφο να μου δώσει.
-Σταυρωμένο με τη γραμμή; ,τον ρωτάω.
-Όπως αγαπάς , μου λέει, εξακολουθώντας να χαμογελάει.
-Θα έρθω μαζί σου στο τμήμα , του λέω, θέλω να την ζήσω αυτή την ιστορική στιγμή.
-Δεν μπορείς να μπεις ,σχολιάζει γελώντας, μπαίνουμε ένας ένας! (πάντα ξέρει κάτι παραπάνω)
-Μπορώ , του απαντώ! 'Εχω διορισμό επόπτριας με την υπογραφή του Μήτσου του Κουτσούμπα. Δες!
--Θα μπω και θα σε καμαρώνω την ώρα που θα το ρίχνεις δαγκωτό ΚΚΕ!
Μαζί μπήκαμε , μαζί βγήκαμε!

  Ο πατέρας μου: Ετών 74. Εργάτης, χειρώνακτας, μετά οδηγός.
Η πρώτη του επαφή με τους κομμουνιστές έγινε όταν παντρεύτηκε την μάνα μου.
Τους γνώρισε, τους συναναστράφηκε, έμαθε τις ηρωικές θυσίες και ιστορίες τους
Συμμετείχε στο κίνημα της δεκαετίας του '60, βίωνε την τρομοκρατία της επταετίας, που 
υφίστατο η οικογένεια της μάνας μου.
Ψήφιζε ΕΔΑ.
Στη χούντα, κολύμπησε την απόσταση που χωρίζει το Λαζαρέτο από την ακτή για να επισκεφθεί το μέρος που 
εκτέλεσαν τον κομμουνιστή ΕΛΑΣίτη  παππού μου. Τον πατέρα της μάνας μου. Βρήκε μόνο τις τρύπες  από τις 
σφαίρες , εκεί που σήμερα βάζουν κόκκινα γαρούφαλλα!
Από την μεταπολίτευση κι εδώ ψήφιζε μόνο ΠΑΣΟΚ.
Πίστεψε πως ήταν κόμμα Σοσιαλιστικό (προσοχή κυκλοφορούν κακέκτυπα)
Ήμουν 12 χρονών όταν με πήρε πρώτη φορά μαζί του σε συνέλευση της τοπικής του ΠΑΣΟΚ.
Στα 14 ήμουν οργανωμένη στην ΚΝΕ.

Την πρώτη φορά που του είπα πως ο Ανδρέας είναι δημαγωγός και λαοπλάνος μου έδειξε την πόρτα του σπιτιού
και μου είπε: ''Αυτή η πόρτα θα κλείσει  αν το ξαναπείς
Την δεύτερη φορά που μου ξανα - έδειξε την πόρτα, ήταν όταν μας κουβάλησε στο σπίτι έναν δοτό της ΓΣΕΕ, φίλο του παιδιόθεν,
να τον τραπεζώσει...
Θα φύγω, του δήλωσα, αν έρθει αυτός ο πραξικοπηματίας στο σπίτι μας να περιδρομιάσει..
''Αν φύγεις θα βρεις την πόρτα κλειστή , μου ξανά είπε...

Κάθε φορά έφευγα και συνήθως το βράδυ, μας έβρισκε αγκαλιά στα γόνατά του, να προσπαθώ να του εξηγήσω
τον ρόλο της σοσιαλδημοκρατίας στο κίνημα.
''Ρε πατέρα ως και τα συνθήματά μας έχετε κλέψει, τον προδώσατε τον λαό! Που πήγε το ΕΟΚ ΚΑΙ ΝΑΤΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ;
Τα ίδια και χειρότερα θα κάνει το ΠΑΣΟΚ με την Δεξιά... Εσύ κάνεις απεργία μόνο όταν κυβερνά η Δεξιά , όταν κυβερνά το ΠΑΣΟΚ, δεν ανοίγει 
ρουθούνι, είσαι απεργοσπάστης!
''Τι θα κάνω εγώ με σένα;έλεγε. Ποιανού έμοιασες εσύ;''
Αστεία ερώτηση, του απαντούσα!
Στις εκλογικές αναμετρήσεις, τον καιρό της μεγάλης πόλωσης, ανέμιζε τα πλαστικά του σημαιάκια, στο σπίτι η ατμόσφαιρα θύμιζε την λωρίδα της Γάζας!
Όταν όμως με απαντούσε με το συνεργείο της ΚΝΕ στις αφισοκολλήσεις τη νύχτα, να μας προβοκάρουν οι ΟΝΕΔίτες, μπουζούριαζε κάνα δυό τρείς στην καθισιά του.
Εγώ κρυβόμουν πίσω από έναν σφο (σκαστή ήμουν από το σπίτι) . Μετά μας κέρναγε όλους πατσά και μακαρονάδα.
Μετά το '89 είχε ΑντιΚΚΕ μένος (....)
Μεταξύ μας είχε επέλθει ''ιστορικός συμβιβασμός''. Δεν μιλάγαμε για πολιτικά. Το πεδίο αυτό ήταν ναρκοθετημένο!

  Στις Δημοτικές Εκλογές ψήφισε, λόγω της υποψηφιότητάς μου και της κόρης μου παράλληλα, Λαϊκή Συσπείρωση.
''Αλλά δεν θα κάνω και προπαγάνδα,  δήλωσε''
Ωστόσο με καθοδηγούσε: '' Να πας δυό ψηφοδέλτια στον τάδε, του μίλησα μου έλεγε.
Μοίρασε 5-6 φορές τα δικά του και της μάνας ,που του δίναμε. Και στην περιφέρεια Παφίλη! (όλο το πακέτο)

  Βγαίνοντας τον σύστηνα στους σφους!
-Ο πατέρας μου Φάνη!
-Ο πατέρας μου Πέτρο!
''Χαίρω πολύ'' , τους είπε, και ο Πέτρος τον ρώτησε:
-Το έριξες το βόλι;
-Το έριξα,  του απάντησε , και είναι Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑ ΣΤΟΧΟ!
Για την κόρη μου και την εγγονή μου...
-Για να διορθώσουμε τα λάθη του παρελθόντος, σχολίασε ο Πέτρος..
-Καλή δύναμη και 'συ έλα να φας λέει η μάνα σου , για ν αντέξεις. Είπε και έφυγε συγκινημένος.


Της συντρόφισσας Μαρίας Καραπιπέρη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου